نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:44

معلمان مایه فخر و مباهات جامعه هستند

رودسر- نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان مایه فخر و مباهات جامعه هستند، گفت: جایگاه معلمان به سبب خدماتی که ارائه می دهند، ستودنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صفری ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان پیشکسوت و نمونه رحیم آباد اظهار کرد: نقش اصلی و محوری معلم در نظام تعلیم و تربیت برگرفته از مسئولیت و مأموریت انبیا الهی است که توانستند در این مسئولیت وظیفه خطیر خود را به شایستگی انجام دهند.

وی افزود: عظمت یک ملت به علم، دانایی و فرهیختگی است که از این عناصر به عنوان قدرت واقعی جوامع یاد می‌شود که ما نیز وظیفه داریم در مسیر پیشرفت و توسعه کشور بیش از گذشته به آموزش و پرورش و معلمان بها دهیم.

صفری با اشاره به اینکه خداوند به انسان مقام کرامت بخشیده است، گفت: همه ما موظفیم این کرامت ذاتی را پرورش دهیم تا منتج به تربیت شود.

وی تصریح کرد: معلمان مایه فخر و مباهات جامعه هستند، ادامه داد: جایگاه والای معلمان به سبب علم و خدماتی که به تلاشگران علم ارائه می‌دهند ستودنی است و بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: موانعی بر سر لوایح مجلس به وجود آمد تا نتوانیم ابهامات منابع مالی این طرح و لایحه را درست مشخص کنیم شورای نگهبان نیز این لایحه را تأیید نمی‌کند.

صفری ادامه داد: دو نوع ایرادی که سازمان برنامه بودجه به بودجه داشت و ایراد دوم نیز در خود آموزش پرورش بود که در اجرای طرح رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش بسیار ضعیف عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به معلمان توجه جدی شود، اضافه کرد: به دلیل عدم پرداخت حقوق معلمان در ماه‌های گذشته به نوبه خود از این قشر پر تلاش عذرخواهی می‌کنم.

معلمان مایه فخر و مباهات جامعه هستند

امروز کشور ما در تمام عرصه‌ها پیشرفت‌هایی را حاصل کرده است

در ادامه «مرتضی رضایی» سرپرست توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در این همایش گفت: همه افراد جامعه وظیفه تکریم جایگاه علم و معلم را دارند و بی تفاوتی در این عرصه می‌تواند آسیب و خطراتی را به همراه داشته باشد.

رضایی افزود: امروز جامعه مورد هجمه سنگین دشمنان است که در این برهه حساس باید مدارس و دانشگاه‌ها به محل تربیت انسان‌های شایسته و فاخر تبدیل شوند تا ما صیانت حقیقی را در جامعه شاهد باشیم.

وی گفت: اگر امروز جامعه‌ای پویا و تأثیر گذاری در دنیا هستیم و حرفی برای گفتن داریم بواسطه تلاش‌های خستگی ناپذیر معلمان است.

رضایی به عدم وابستگی ایران به دیگر کشورها اشاره و ادامه داد: امروز کشور ما به نقطه‌ای رسیده که در تمام عرصه‌ها پیشرفت‌هایی را حاصل کرده و تمام دنیا ایران را باور کرده است و این مهم مرهون تلاش‌های معلمان است.

وی ادامه داد: کشوری که به معلمانش باور داشته باشد آن کشور رشد و توسعه می‌یابد و ما نیز باید در راستای اعتلا نام معلم تلاش کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186247

مهمترین اخبار ایران و جهان: