نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 19:15

پوشش حوادث خارج از محدوده قانونی چالش سازمان آتش نشانی دزفول

دزفول- مدیرعامل سازمان آتش نشانی دزفول گفت: کمبود امکانات از جمله خودرو و پوشش حوادث خارج از محدوده قانونی، چالش مهم سازمان آتش نشانی دزفول است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله بهشتی فرد ظهر امروز سه شنبه در کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، کمبود تجهیزات در سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول را یک معضل نگران کننده برشمرد و اظهار کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول در مجموع دارای پنج ایستگاه و ۶ خودروی آتش نشانی است.

وی گفت: بر اساس قانون، خدمات و امکانات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول مختص شهرداری و محدوده شهر دزفول است اما کمبود و یا نبود ایستگاه و امکانات آتش نشانی در شهرداری‌های برخی شهرهای شهرستان باعث شده تا حجم و محدوده خدمات ما از حوزه شهری و قانونی فراتر برود که این امر با توجه به کمبود شدید امکانات، خدمات رسانی مطلوب در حوزه شهر را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با اشاره به وقوع حوادثی همچون آتش سوزی مراتع و کاه و کلش زمین‌های کشاورزی، گفت: برخی از این حوادث در محدوده اختیارات و یا حوزه جغرافیایی آتش نشانی شهرداری دزفول نیست، از سویی به دلیل کمبود امکانات اولویت ما باید نجات جان انسان‌ها باشد اما به دلیل کمبود خودرو و امکانات اگر حین مأموریت برای مدیریت حوادثی نظیر آتش سوزی مراتع و یا زمین‌های کشاورزی یک حادثه انسانی رخ دهد، دچار مشکل شده و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم‌.

بهشتی فرد عنوان کرد: برخی صنایع در شهرک‌های صنعتی و برخی شهرداری‌ها دارای خودروی آتش نشانی هستند اما هیچ تعاملی با سازمان آتش نشانی دزفول برقرار نمی‌کنند در حالی که این تعامل می‌تواند موجب بهبود وضعیت و مدیریت صحیح حوادث شود.

همدلی رمز دستیابی به اهداف نظام است

علیرضا خردمند سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این خصوص گفت: باید تمام ظرفیت‌ها برای رفع این معضل پای کار بیایند و جزیره‌ای عمل نشود.

وی با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بین صنایع دارای خودروی آتش نشانی با شهرداری‌های شهرهای مختلف دزفول، افزود: در این راستا صنایع و شهرداری‌ها باید به صورت متحد از ظرفیت یکدیگر بهره ببرند به طوری که ضرورت دارد بی‌سیم‌های آتش نشانی‌های شهرداری‌های مختلف دزفول به هم متصل شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه خدمات عنوان کرد: بزودی جلسه‌ای با حضور بخشداران و شهرداران شهرهای مختلف دزفول برای رفع این معضل برگزار خواهد شد.

خردمند تاکید کرد: باید یک شورای مشورتی تشکیل شود تا موارد تخصصی و مهم در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی در آن مطرح و نسبت به رفع موانع و مشکلات به صورت دقیق اقدام شود.

وی یادآور شد: عده‌ای توقع دارند تمام مشکلات و موضوعات توسط فرمانداری پیگیری شود در حالی که همه ما خدمت‌گزاران نظام در دولت انقلابی هستیم و باید با همدلی پا به پای هم گام برداریم تا به اهداف عالی نظام و کسب رضایت مردم دست یابیم.

سرپرست فرمانداری دزفول در خصوص مشکل سوخت ماشین آلات کشاورزی در زمان برداشت و فروش محصولات کشاورزی نیز گفت: ما پیگیر رفع این امر مهم خواهیم بود اما ضرورت دارد شرکت فرآورده‌های نفتی و جهاد کشاورزی نیز در این راستا پیگیری‌های خود را به خوبی انجام دهند.

خردمند با تاکید بر اینکه با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی، اداره هواشناسی به صورت مرتب شرایط جوی را به نمایندگان کشاورزان اطلاع رسانی کند، افزود: احتمال آتش سوزی مراکز خرید محصولات کشاورزی نیز مدنظر سازمان آتش نشانی باشد.

وی تاکید کرد: مصوبات این جلسه در جلسه بعد بررسی و با هرگونه کم کاری مدیران برخورد می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141803

مهمترین اخبار ایران و جهان: