نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 11:41

خیرین باعث حرکت شتاب تر در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌شوند

مشهد ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت خیرین باعث حرکت شتاب تر در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان صبح سه شنبه در جلسه مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: امروز خیرین در کنار بخش حاکمیتی کتابخانه های عمومی به تسریع حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شایانی کرده اند،

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همچنین خواستار مشارکت خیرین در خصوص اتمام ۲۴ پروژه نیمه تمام کتابخانه های عمومی استان شد.

وی ضمن خیر مقدم ویژه به محمدحسین روشنک، نویسنده کتاب و مدیرعامل مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی، وی را فردی مجاهد در عرصه اقتصاد و فرهنگ معرفی کرد که پیشتاز انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان است.

حجت الاسلام و المسلمین سبزیان با اشاره به ثبت قانونی مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در خراسان رضوی برای اولین بار در کشور اقدام به تشکیل و ثبت مجمع خیرین در حوزه ترویج کتابخوانی و گسترش فضاهای کتابخوانی کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: این مجمع منشأ برکات فراوانی است که اهم آنها انتخاب محمدحسین روشنک به واسطه اتفاقات مفید و مؤثر فرهنگی در سال ۹۹ خیربرتر کشوری شد و مدال این افتخار را به سینه مجموعه کتابخانه های خراسان رضوی زدند و مرتضی کرباسی، عضو هیأت مدیره این مجمع نیز در چند سال متوالی جز خیرین نمونه استانی شدند.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات مؤثر اداره کل کتابخانه های عمومی استان راه اندازی نهضت ایجاد کتابخانه های سیار است، اظهار کرد: به جرأت می‌توان گفت که هر کتابخانه سیار نقش ۵ کتابخانه مستقر در جامعه را به واسطه حضور در ۵ روستای ایفا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سبزیان تصریح کرد: نخستین کتابخانه سیار مشهد در سال ۹۷ و به همت محمدحسین روشنک به نام سردار شهید ابوالفضل روشنک خریداری، تجیهیز و به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا شد. کتابخانه ای که طبق آمار دریافتی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نخستین روزهای فعالیت توانست رتبه برتر کشوری در حوزه امانت کتاب را به خود اختصاص دهد و این سرآغازی برای راه اندازی بالغ بر ۸ کتابخانه سیار در شهرستانهای دیگر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همچنین به راه اندازی کتابخانه سیار سردار شهید نورعلی شوشتری توسط مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی و تجهیز کتابخانه عمومی زنده یاد فروغ السادات (فاطمه) میرصدرائی در منطقه کم برخوردار مهریز شهرستان مشهد توسط مرتضی کرباسی، عضو هیأت مدیره و خزانه دار این مجمع اشاره کرد.

وی بیان کرد: مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی علاوه بر رویدادهای ترویجی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعم از تأمین منابع، مشارکت در طرح «بهار مهربانی»، «مهربانی در مهر»، نهضت اهدای ماسک در دوران کرونا ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد توسط کتابخانه سیار و جشنواره ملی قصه گویی رضوی است که خراسان رضوی در چند سال متوالی حائز دوره نخست شد، نیز کمک شایانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سبزیان همچنین به برگزاری نخستین همایش تجلیل از خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۹۲ اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی ۵ کتابخانه سیار دیگر در استان، گفت: جا دارد از همکارانم در اداره کل کتابخانه های عمومی به ویژه واحد امور کتابخانه ها و عمرانی نیز در روند احداث و راه اندازی کتابخانه های عمومی تشکر و قدردانی کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908103

مهمترین اخبار ایران و جهان: