نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 19:18

۴۴ طرح اقتصادی و عمرانی در نمین افتتاح شد

اردبیل- همزمان با ششمین روز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۴ طرح اقتصادی و عمرانی در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان نمین که به همراه معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل عصر دوشنبه در آئین افتتاح این پروژه‌ها حضور داشت، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده که اجرای طرح‌های اقتصادی فرصت اشتغال بیش از ده‌ها نفر را در این شهرستان صنعتی فراهم کرده است.

طیب امینی تصریح کرد: بعد از مرکز استان، نمین به تناسب جمعیت و موقعیت صنعتی‌ترین شهرستان استان اردبیل است و ما با حجم انبوهی از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن روبه‌رو هستیم و تلاشمان بر این است تا با فعال کردن واحدها راکد و نیمه‌تعطیل به توان اقتصادی منطقه بیفزاییم.

وی عمده طرح‌های افتتاحی را در بخش عمرانی مربوط به شهرداری نمین در حوزه‌های زیرساختی و عمران و آبادانی شهر به همراه بهسازی و اجرای طرح هادی روستاها عنوان کرد و گفت: دولت حمایت‌های جدی را از طرح‌های توسعه‌ای در مناطق محروم انجام می‌دهد و ما نیز سعی می‌کنیم به تناسب این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها شرایط مطلوبی را برای زیست شایسته شهروندان و روستاییان در نمین مهیا کنیم.

فرماندار شهرستان نمین افزود: در گرامیداشت دهه فجر و با همکاری صندوق کارآفرینی امید مجموعه تولیدی قطعه خودروهای سنگین در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و همچنان بانک‌ها و صندوق کارآفرینی حمایت‌های لازم را از این مجموعه انجام می‌دهد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار افتتاح این واحد تولیدی، چندین واحد اشتغالزا نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید تا حجم اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت تا ۷۰ درصد این شهرستان ارتقا یابد.

فرماندار نمین اضافه کرد: سعی ما بر این است تا طرح‌های نیمه‌تمام را در این شهرستان تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام رسانده و بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه صنعتی، گردشگری و کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1023203

مهمترین اخبار ایران و جهان: