نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:33

جشنواره غذای سبز در آستارا برگزار شد

آستارا- جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی با عنوان «غذای سبز» در آستانه فرا رسیدن سال نو در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کاظمی ظهر جمعه در مراسم جشنواره غذای سبز در آستارا اظهار کرد: جشنواره غذای سبز با اولویت غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی در محل موزه فرهنگ و هنر حکیم نظامی این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آستارا افزود: این جشنواره با هدف معرفی و احیای غذاهای سنتی و بومی و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل گیلانی در عید نوروز، تولید و مصرف غذاهای محلی، بازگشت غذاهای سنتی به سبد غذایی مردم و افزایش روحیه نشاط و شادابی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها گامی مؤثر در جهت معرفی غذاهای محلی است، افزود: غذاهای محلی نقش عمده و مهمی در شناساندن فرهنگ بومی هر منطقه ایفا می‌کنند و با معرفی آنها از طریق رسانه‌های مختلف، گرایش مردم به غذاهای آماده کمتر می‌شود.

جشنواره غذای سبز در آستارا برگزار شد

کاظمی ادامه داد: در این جشنواره واحدهای تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جدیدترین و محلی‌ترین غذاهای خود همچون لونگی مرغ، قورما، لونگی ماهی سفید و چغرتما را در قالب طبخ سرد عرضه کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا تصریح‌کرد: شهرت غذاهای محلی بندر آستارا همچون لونگی ماهی سفید، لونگی مرغ، باسترما، چغرتما و … باعث شده پخت آنها در غذاخوری‌ها برای گردشگران شده است.

کاظمی افزود: گردشگری غذا از انواع گردشگری در جهان است و بعد از جاذبه‌های طبیعی، انواع غذاهای محلی هر منطقه می‌تواند در جذب و ماندگاری گردشگران نقش ویژه‌ای ایفا کند. اجرای موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های این جشنواره بود که با استقبال حاضرین همراه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097691

مهمترین اخبار ایران و جهان: