نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 17:52

تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گلستان ممنوع است

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: به دلیل ورود سامانه ناپایدار جوی، کاهش دما و یخ زدگی جاده‌ها، تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گلستان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اخطار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش ۲۰ تا ۲۳ درجه‌ای دما و بارش ۴۵ سانتی متری برف در ارتفاعات استان از امشب تا عصر جمعه، ضرورت دارد هم استانی‌های از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: از رانندگان تقاضا می‌شود در صورت تردد و بویژه در محورهای کوهستانی حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی گفت: در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی با هماهنگی پلیس راه جلوگیری می‌شود.

مصدقی بیان کرد: به راهداران تاکید شده که شن پاشی به موقع داشته و برای ذخیره سازی شن و نمک، آمادگی ماشین آلات و تجهیزات پرسنلی هم هماهنگی‌ها و تأکیدات لازم انجام شده است.

گفتنی است، استان گلستان بالغ بر پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر انواع راه دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن کوهستانی است و راهداری زمستانی هم در سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از نقاط و گردنه‌های برفگیر استان در حال اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1025503

مهمترین اخبار ایران و جهان: