نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 00:45

آغاز بازگشایی گردنه «تته» پس از ۵۰ روز مسدود بودن

سنندج- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: عملیات بازگشایی گردنه «تته» در منطقه اورامان پس از ۵۰ روز مسدود بودن، توسط نیروهای راهداری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان، فرزاد حسنی از آغاز عملیات بازگشایی گردنه تته محور سروآباد نودشه پاوه از امروز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به حجم بیش از حد برف و احتمال سقوط بهمن، بازگشایی مسیر در حال انجام است.

وی افزود: بارش برف و کولاک شدید که از دی و بهمن ماه امسال در استان کردستان آغاز شد، باعث مسدود شدن گردنه تته محور ارتباطی سروآباد نودشه پاوه در استان کرمانشاه تا این موقع شد.

حسنی خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته ارتفاع برف در این گردنه به ۱۰ متر و امسال نیز به ۳ متر رسید و باعث مسدودیت و اختلال تردد در طول یک ماه اخیر در این مسیر شد.

وی افزود: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد نیز در طول این مدت به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور داشتند و کار برفروبی و ایمن سازی مسیر را انجام می‌دادند و به خودروهای گرفتار در مسیر، امدادرسانی می‌کردند اما با توجه به ریزش بهمن دوباره این گردنه مسدود می‌شد و طی ۵۰ روز گذشته این مسیر مسدود بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095503

مهمترین اخبار ایران و جهان: