نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 22:42

روی آوردن غرب از شدت عصبانیت به توهین/توهین کار سفها است

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: غرب از شدت عصبانیت به توهین و ناسزاگوئی روی آورده که نشان از سفاهت آنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه اولین کنگره سراسری شعر «حریم ولی» در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: شاعران متعددی برای این کنگره آثاری ارسال کرده بودند که نشان از ظرفیت بی نظیر ادبیات ما در دفاع از حریم ولایت و اظهار همراهی با رهبری شایسته جامعه است.

وی با قدردانی از حضور شاعران مختلف از سراسر کشور در این رویداد خاطرنشان کرد: فحش و اهانت کار چند طایفه و گروه است که در گام اول آنهایی که بویی از مدنیت، فرهنگ و تربیت نبرده اند با اهانت و فحش کار خود را به پیش می‌برند.

امام جمعه اردبیل ادبیات همراه با فحش و ناسزاگوئی ترامپ در آمریکا را نمود و نشانی از این حرکت سراسر ذلت بار غربی‌ها در رویارویی با واقعیت‌ها عنوان کرد و گفت: در برابر ادبیات فحش و ناسزای غربی‌ها ادبیات ملت ما رأفت، مهربانی و عطوفت است که همواره به سراسر دنیا بیان شده است.

عاملی ادامه داد: آنهایی که از ادب و حسن خلق شایسته برخوردار هستند در حقیقت در دبستان نبوی تربیت یافته و محصولی از شایستگی‌های پیامبر (ص) را در خود دارند.

وی پیامبر (ص) را شایسته‌ترین انسان در بیان خلق عظیم و اخلاق نیکو خواند و تصریح کرد: خداوند متعال بعد از ۴۰ سال تربیت و تعالی نبی مکرم اسلام آن هم در کلاس خصوصی خود وی را به بالاترین حسن خلق رساند تا به دنیا اعلام کند که آخرین فرستاده حق مملو از ادب، معرفت و شایستگی است.

امام جمعه اردبیل اخلاق پیامبر (ص) و خلق عظیم او را ثروت و هویتی عظیم برشمرد و افزود: پیامبر (ص) صبورترین انسان در برابر کثیف‌ترین اخلاق و رذیلت‌ها بودند که سعی کردند با صبر و حلم و شایستگی نمود و نشانی از سیره پاک خود را نشان دهند.

عاملی ادامه داد: در ادبیات پیامبر (ص) فحش و ناسزا جایی ندارد و پیامبر (ص) به رغم همه سختی‌ها و دشواری‌ها سعی کرد تا خود و پیروانش را به خلقی شایسته و فضایلی نیکو سفارش کند.

وی گفت: طایفه‌ای که بحران و استدلال ندارند زبان به فحش و ناسزا می‌گشایند در حالی که انسان باید با زبان برهان و دلیل سخن گفته و از هرگونه ناسزا پرهیز کند.

امام جمعه اردبیل اهانت اخیر غربی‌ها را نشان از خالی بودن دست آنها و نداشتن برهان کافی دانست و بیان کرد: سومین طایفه‌ای که به فحش و ناسزا روی می‌آورند آنهایی هستند که همواره از اقدامات دیگران عصبانی بوده و همواره راه عصیان را در پیش می‌گیرند که چنین انسان‌هایی سفها و کم عقل‌ها هستند.

عاملی چهارمین طایفه را افرادی معرفی کرد که همواره شکست خورده و از شدت عصبانیت و نادانی به فحش و ناسزا روی می‌آورند در حالی که شایسته است انسان زبان به فهم درست و عقلانی بگشاید.

وی افزود: ادبیات گندیده و عفنی که غرب در پیش گرفته است به دور از هرگونه برهان و دلیل است و آنها از شدت عصبانیت روی به فحش و ناسزا آورده اند که نشان می‌دهد نظام غرب نظام بی منطق و خالی از برهان است.

امام جمعه اردبیل شیعه را در طول تاریخ عاصی ترین امت در برابر ظلم و ستم و تعدی اعلام کرد و گفت: همچنان این شیعیان هستند که در برابر نابخردی نظام غرب و سلطه گر ایستاده اند و اجازه نمی‌دهند تا افراد جاهل به آرمان آنها دست دراز کنند.

عاملی اظهار کرد: خطاب ما به غربی‌ها این است که امام مثل ستاره است که به رغم تلاش آنها هیچ گاه دستشان به این ستاره‌ها نمی‌رسد بلکه این انسان‌های با منطق و برهان هستند که در مسیر هدایتگری جامعه همراه و همسو با امام خود حرکت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043591

مهمترین اخبار ایران و جهان: