نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 10:39

۴۱درصد صادرات ایران به کشور عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌گیرد

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: ۴۱ درصد صادرات ایران به کشور عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌گیرد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یازده ماه گذشته از سال‌جاری کشور ایران پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۱۰۹ دلار کالا به وزن ۱۵ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۷۵۲ تن کالای صادراتی به کشور عراق داشته است.

وی افزود: از مجموع کالاهای صادراتی ایران به کشور عراق ۲ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ۲۵۹ هزار و ۱۱۲ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۲۶۵ تن از لحاظ ارزش سهم ۴۱ درصدی و از حیث وزن سهم ۴۰ درصدی از طریق گمرکات استان کرمانشاه انجام شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۸۴۳ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون ۲۰۹ هزار و ۹۳۳ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

و ی در ادامه به سهم دیگر گمرکات استان کرمانشاه در صادرات کشور اشاره کرد و گفت: گمرک خسروی با صادرات ۷۲۹ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۴۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۱۷ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده به سهم صادرات گمرک سومار تاکید و خاطرنشان کرد: سهم این مرز ۴۴۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۸۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۲۴ تن بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۳۳۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۹۴۵ دلار به وزن ۶۶۸ هزار و ۸۲۶ تن و ۳۸ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۲۳ دلار به وزن ۳۱۰ هزار و ۶۵ تن بوده است.

علی اصغر عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را بیان کرد و افزود: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... از جمله کالاهای صادراتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078547

مهمترین اخبار ایران و جهان: