نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:14

باند بزرگ قاچاق چوب در غرب مازندران متلاشی شد

نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران از متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق چوب در منطقه خیر داد و گفت: پنج نفر در این زمینه دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد خزایی پول گفت: پنج نفر قاچاقچیان سابقه دار چوب و فرآورده‌های غیر مجاز جنگلی در یک عملیات غافلگیر کننده توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران و شهرستان عباس آباد زمین گیر و دستگیر شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان مازندران نوشهر با اشاره به مأموریت مشترک قرارگاه مبارزه با زمین خواری استان، پلیس امنیت اقتصادی استان و فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی در شناسایی و دستگیری اعضای این باند گفت: این عملیات در راستای برنامه ریزی های انجام شده و جلسات متعدد با دستگاه‌های امنیتی استان و با حمایت‌های دستگاه قضائی استان و شهرستان عباس آباد و با حضور میدانی تیم‌های ضربتی از پلیس امنیت اقتصادی استان، فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی، عوامل حفاظت منابع طبیعی شهرستان عباس آباد و انتظامی شهرستان انجام گرفت.

خزایی افزود: در این راستا سه دستگاه خودرو نیسان حامل چوب آلات قاچاق توقیف و سرنشینان دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب افزود: قاچاقچیان در تیررس مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارند.

مدیر کل منابع طبیعی با تاکید بر اینکه دستگیری و برخورد با قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد، گفت: جنگل را برای قاچاقچیان و سوداگران چوب ناامن می‌کنیم

وی گفت: با اجرای طرح تشدید مقابله با قطع غیرمجاز و قاچاق چوب‌های جنگلی یک کارگاه تبدیل چوب آلات قاچاق با حجم بیش از ۲۴ متر مکعب جنگلی و ۵ مراکز دپوی چوب آلات غیرمجاز در این منطقه پلمب شدند.

این مقام مسئول ضمن هشدار به سودجویان و قاچاقچیان چوب به گشت‌های مستمر و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اشاره و خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ گزارش دهند.

خزایی از پلمپ مراکز خرید چوب بری غیر مجاز خبر داد و گفت: باهماهنگی مراجع محترم قضائی مراکز خرید چوب بری که اقدام به تبدیل و نگهداری چوب آلات جنگلی غیر مجاز نمایند پلمب خواهند شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: اخبار برخورد با عاملین اخلال در امنیت اقتصادی جنگل‌های هیرکانی به استحضار مردم طبیعت دوست خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326891

مهمترین اخبار ایران و جهان: