نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 22:25

برخورد مسلحانه مرزبانی ایران با متجاوزین مرزی افغانستان دروغ است

فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تصاویری که با عنوان به کشته شدن اتباع افغانستان در حال عبور غیرقانونی از مرز توسط نیروهای مرزبانی ایران منتشر شده، کذب است.

به گزارش خبرگزاری مهر از ساعاتی قبل تصویری در فضای مجازی در حال انتشار است و در ذیل آن اشاره می‌شود که پیکرهای بر زمین‌مانده در این تصویر مربوط به تعدادی از اتباع کشور افغانستان است که در حال عبور غیرقانونی از مرز توسط نیروهای مرزبانی ایران کشته شده‌اند.

معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی کشور با تکذیب این خبر اظهار داشت در روزهای گذشته هیچگونه برخورد مسلحانه‌ای میان نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و متجاوزان مرزی کشور افغانستان صورت نگرفته و تصاویر منتشر شده مربوط به مرزهای مشترک ایران و افغانستان نمی‌باشد.

این معاونت در ادامه اظهارات خود با اشاره به شیطنت برخی رسانه‌ها و کشورها در این رابطه گفت: متأسفانه هم‌زمان با آغاز برخی تحرکات ضدانسانی علیه مهاجرین افغانستانی در برخی کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی و حتی آمریکا، اکنون به نظر می‌رسد جریان رسانه‌ای وابسته به آنها سعی بر این دارد تا با انتشار اخبار و تصاویر جعلی میان دو ملت برادر و همسایه ایران و افغانستان شکاف ایجاد کند. مردم عزیز ایران و افغانستان باید در این زمینه هوشیار باشند و فریب عملیات رسانه‌ای و روانی بنگاه‌های رسانه‌ای غربی را نخورند.

لازم به ذکر است با توجه به برخورد جدی ضدمهاجرین افغانستانی در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آمریکا، پاکستان و مکزیک و خدشه‌دار شدن افکارعمومی مردم افغانستان نسبت به این کشورها، بار دیگر شاهد آن هستیم که جریان رسانه‌ای خارج‌نشین با انتشار تصاویر دروغ و اخبار ناصحیح به دنبال درگیرسازی مهاجرین افغانستانی و جمهوری اسلامی ایران است.

سال گذشته نیز همزمان با افزایش برخوردهای خشونت‌آمیز ترکیه و پاکستان با مهاجران افغانستانی، دستگاه رسانه‌ای وابسته به آنها با انجام عملیات روانی گسترده و انتشار اخبار و تصاویر کذب به دنبال ایجاد درگیری میان مهاجران افغانستانی و ایران و در نهایت درگیرسازی تهران و کابل بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326447

مهمترین اخبار ایران و جهان: