نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 20:04

استاندار قم: بسیاری از اختیارات حکمرانی باید به استان‌ها واگذار شود

استاندار قم با بیان اینکه بسیاری از اختیارات حکمرانی باید به استان‌ها واگذار شود، گفت: اتفاق خوب در دولت مردمی سیزدهم، ارتباط مستقیم مردم و مسئولین است که باید در همه سطوح و بدنه مدیران فراگیر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد تقی شاهچراغی ظهر امروز در «همایش حکمرانی متعالی» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک حکمرانی اسلامی گفت: بر اساس باورهای دینی و مبانی امامین انقلاب در جمهوری اسلامی، به نظر می‌رسد نقطه همراهی حاکمیت با مردم جایی است که حکمرانی اسلامی تحقق عملی پیدا می کند.

استاندار قم با بیان اینکه بخش عمده از مسائل و مشکلات به واسطه ارتباط دستگاه‌های حاکمیتی با مردم و مشارکت مردمی در حکمرانی حل می‌شود، افزود: اگر بناست در موضوع حکمرانی اسلامی به نتیجه‌ای برسیم، راه‌اندازی مدرسه حکمرانی متعالی و اسلامی ضرورت دارد و بایستی برخی اختیارات که در سطح استان شدنی است، تفویض شود تا در مسیر زندگی مردم تسهیل صورت بگیرد.

شاهچراغی افزود: محله‌محوری و میدان‌داری مردم در رفع مشکلات را در ایام کرونا در قم تجربه کردیم و مشخص شد که اگر از ظرفیت‌های مردمی درست و به جا استفاده شود در بحران‌ها و مشکلات گوناگون شاهد رفع موانع و حل مسائل هستیم.

وی در ادامه گفت: دوره‌هایی در گذشته بوده که مدیران اعتقادی به نقش‌آفرینی و مردمی‌سازی نداشتند که بحمدالله اتفاق خوب در دولت مردمی سیزدهم، ارتباط مستقیم مردم و مسئولین است که باید در همه سطح بدنه مدیران فراگیر شود. برخی از مشکلات امروز ما به علت عدم ارتباط صحیح تصمیم گیران در گذشته با بدنه مردم بوده که می‌بینیم مشکلاتی را در شرایط فعلی به وجود آورده است.

استاندار قم اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط در امروز، نیازها و مطالبات مردم نسبت به گذشته متفاوت شده و ما شاهد رشد و توسعه بیش از پیش تکنولوژی و فناوری و اطلاعات و... هستیم، برخی قوانین که در زمان‌های گذشته وضع شده باید متناسب با مقطع امروز طراحی شوند تا پاسخگوی مسائل و نیازهای امروز کشور باشند.

شاهچراغی ابراز کرد: با همین قوانین و مقررات موجود جمهوری اسلامی امکان این هست که خیلی از کارها و امور به مردم و اختیارات به استان‌ها واگذار شود و مسائل با سرعت بیشتری حل و فصل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه حکمرانی باید به سمت پژوهش‌های کاربردی برود که نظام مسائل حکمرانی در سطح عموم جامعه با سرعت بیشتری به نتیجه برسد و قم به واسطه نیروی انسانی خوب و نخبگان می‌تواند پشتوانه‌ای برای مدرسه حکمرانی شهید بهشتی باشد.

پایان پیام/78039

منبع: فارس
شناسه خبر: 1361591

مهمترین اخبار ایران و جهان: