نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 14:32

مهدکودک و خوابگاه ها اولویت کارگروه قرارگاه جوانی جمعیت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مهدکودک و خوابگاه‌ها به عنوان اولویت کارگروه قرارگاه جوانی جمعیت نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا اولیایی منش، در حاشیه شانزدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: تصمیمات خوبی در جلسات گذشته گرفته شده بود و در این جلسه مصوبات پیگیری شد.

وی ادامه داد: گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزشی و پژوهشی در راستای دستورالعمل حمایت از قانون جوانی جمعیت به تفکیک دانشکده‌ها ارائه شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اعلام این خبر که حق استفاده از مهدکودک برای نیروهای طرحی و ضریب k فراهم شده است گفت: مهدکودک و خوابگاه‌ها اولویت کارگروه قرارگاه جمعیت است.

وی با اشاره به پیشنهاد نماینده گروه آموزشی زنان در خصوص در نظر گرفتن مهدکودک و موافقت با مرخصی با حقوق رزیدنت‌ها، افزود: این پیشنهاد به صورت مصوبه قرارگاه و با همکاری معاونت پشتیبانی رسیدگی خواهد شد.

اولیایی منش در خصوص حق‌الزحمه مربیان آموزش‌های دوران بارداری گفت: به دستور رئیس دانشگاه مبلغ جدیدی که وزارت بهداشت مصوب کرده است در دانشگاه اعمال و مصوبه آن در هیئت رئیسه دانشگاه، تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: قرار است معاونت بهداشت با همکاری معاونت درمان دانشگاه خدمات پاراکلینیکی خانم‌های سه دهک پایین جامعه که بیماری‌های مزمن دارند و نیازمند مراقبت‌های پیش از بارداری هستند به صورت رایگان ارائه دهد. علاوه بر این خدمات آزمایشگاهی در دوران بارداری نیز در منطقه شهری برای خانواده‌های نیازمند به صورت رایگان انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349347

مهمترین اخبار ایران و جهان: