نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 00:49

رئیسی عازم آفریقا شد/ نگاه ما به آفریقا براساس هم‌افزایی و افزایش ارتباط است

رئیس جمهور دقایقی پیش تهران را به مقصد آفریقا ترک کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دقایقی پیش عازم  سه کشور آفریقایی اوگاندا، زیمباوه و کنیا شد.

 
وی در فرودگاه تهران طی سخنانی بیان کرد: روابط ایران با کشورهای آفریقایی بعد از انقلاب اسلامی در حد خوبی بوده اما به مرور زمان برخی روابط به‌ویژه در دهه اخیر دچار توقف‌هایی اخیر شده است.
 
وی افزود: ثروت عظیم، منابع طبیعی و معدنی آفریقا، استعدادها و ظرفیت‌های این قاره می‌تواند با ظرفیت‌های ایران مورد هم‌افزایی و استفاده قرار بگیرد.
 
رئیس‌جمهور گفت: کشورهای آفریقایی برای همکاری با ما آماده هستند؛ نگاه برخی کشورها به این قاره استثماری است ولی نگاه جمهوری اسلامی ایران نگاه هم‌افزایی و کرامت انسانی به آنهاست‌ و این ارتباط می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علم و فناوری باشد. سهم ما در تجارت آفریقا در حد پایینی قرار دارد که باید ارتقا یابد.
 
رئیسی با اشاره به زمینه‌های قابل استفاده عنوان کرد: در حوزه کشت فراسرزمینی، کشاورزی، پروتئینی، علم و فناوری و صدور خدمات فنی مهندسی بین ما و این سه کشور مقصد همکاری خوبی می‌تواند شکل بگیرد.
وی اظهار داشت: ارتباط با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه این کنیا، اوگاندا و زیمباوه از حوزه‌هایی است که در سیاست خارجی حتما فعال خواهیم کرد و سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای مسلمان و همسو را در نظر داریم.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1350447

مهمترین اخبار ایران و جهان: