نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 15:47

هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای آسمان البرز

مدیریت بحران البرز نسبت به رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و غبار در پاره ای نقاط استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، در جمع اصحاب رسانه، با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، گفت: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و غبار از اواخر وقت امشب تا اواخر وقت فردا یکشنبه ۴ تیرماه در پاره ای نقاط استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به تشدید و تقویت الگوی ناپایداری‌های محلی در منطقه البرز مرکزی و تقویت سامانه تندری مطابق با تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی از اواخر وقت امشب تا اواخر وقت فردا یکشنبه در پاره ای نقاط استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی رگبار و رعد و برق ، وزش باد شدید و لحظه ای، در پاره ای نقاط استان خیزش گرد و خاک، غبار و کاهش کیفیت هوا در استان پیش بینی می‌شود. 

این مقام مسؤول ادامه داد: ممکن است این شرایط موجب آب گرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها در ارتفاعات استان، شکسته شدن درختان، خطر سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به سازه های موقت و سست شامل داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و کاهش کیفیت هوا شود.

غفاری گفت: در این شرایط توصیه می‌شود اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی، افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از فعالیت و حضور بلند مدت در فضای باز خودداری نمایند.

مدیر کل بحران گفت: همچنین شهروندان در فعالیت های کوهنوردی، عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان کهن سال، عدم توقف و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی احتیاط و خودداری نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305903

مهمترین اخبار ایران و جهان: