نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 21:31

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بازپرسی کرمان ۶۹ روز است

کرمان- دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بازپرسی این استان ۶۹ روز و در دادستانی ۴۷ روز است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، ظهر شنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دادگستری استان کرمان ۱۶ دادستان، ۶۳ دادیار، ۳۹ بازپرس و ۲۹ واحد سرپرستی مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بازپرسی، ۶۹ روز و دادستانی ۴۷ روز است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان سپس با اشاره به اینکه متهمین دادگاه‌های استان کرمان ۹۰ درصد مرد و ۱۰ درصد زن هستند، افزود: ورودی پرونده به دادسراهای استان طی سال قبل ۲۴۷ هزار و ۴۳۳ پرونده بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، سرقت رتبه اول جرایم را داشته و ضرب و جرح و توهین در رتبه‌های بعدی قرار داشت، افزود: در سال ۱۴۰۱ رتبه اول جرایم مربوط به ضرب و جرح بوده و سرقت و توهین در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفت.

دادستان کرمان گفت: سرقت بیشترین جرم در استان کرمان است.

بخشی اعلام کرد: سرقت‌های خرد زیادی در استان داریم که اگر کمپ ترک اعتیاد کبوترخان راه‌اندازی شود اطمینان می‌دهم که آمار سرقت استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به رسالت خطیر رسانه‌ها اظهار داشت: یکی از وظایف اصحاب رسانه آشنا کردن شهروندان در شناخت حقوق خود و فرهنگ سازی در مطالبه گری و ارتقای صلح و سازش در میان مردم است.

دادستان کرمان سپس با بیان اینکه استاندار با جدیت پیگیر خط انتقال آب به استان است گفت: رفع مشکل آب آشامیدنی در کرمان را به صورت اساسی پیگیری می‌کنیم.

بخشی با اشاره به اینکه تعداد بالای اتباع بیگانه در استان مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: ۱۲ درصد جمعیت استان کرمان اتباع بیگانه هستند و ساماندهی اتباع بیگانه در استان مطالبه عمومی مردم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306403

مهمترین اخبار ایران و جهان: