نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 13:44

بزرگترین نعمت خداوند، نعمت ولایت و هدایت است

اسلام پژوه و اسلام‌شناس برجسته جهان اسلام با اشاره به اینکه ولایت اهل بیت گره گشای همه مشکلات و مصیبت های بشریت است، گفت: بزرگترین نعمت خداوند نعمت ولایت و هدایت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد تیجانی سماوی ظهر امروز همزمان با عید غدیرخم در نشست صمیمی با اساتید و دانشجویان این شهرستان، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم همه چیز برای بشریت و هدایت آنها را آورده است و در یک آیه شریفه خداوند فرمود که باید در راه خداوند بها دهیم تا اهل بهشت شویم.

وی افزود: ایمان و عمل صالح مهمترین ابزار برای رسیدن به بهشت است و در کنار آنها توبه قرار گرفته است.

اسلام پژوه و اسلام شناس مشهور تونسی تصریح کرد: البته معتقدم توبه، ایمان و عمل صالح هم برای ورود به بهشت کفایت نم‌ کند و در کنار آنها باید ولایت اهل بیت قرار داشته باشد.

تیجانی‌سماوی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در حدیتی می‌فرمایند که برای رسیدن به بهشت خداوند توبه، ایمان و عمل صالح کفایت نمی‌کند و همه این ها زمانی به جواب می‌رسد که ولایت اهل بیت داشته باشیم، بیان کرد: بدون ولایت اهل بیت هیچ اقدام و حرکتی مسیر بهشت را میسر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ولایت اهل بیت گره گشا همه مشکلات و مصیبت‌های بشریت است، یادآور شد: خداوند امت مسلمان را در همه حال مورد امتحان قرار می‌دهد و البته مردم فکر می‌کنند بعد خلقت رها شدند ولی اصلا این گونه نیست هرچند خداوند در یکی از آیات قرآن اشاره دارند که اهل ایمان گفتند ایمان آوردیم و همه چیز تمام شده است ولی خدا برای آنها آزمایش و فتنه‌ها آورده است.

تیجانی سماوی با بیان اینکه بزرگترین نعمت خداوند نعمت ولایت و هدایت است، ادامه داد: بعد پیغمبر اسلام هم تعداد افرادی که دور امام علی(ع) بودند کم بوده است اگر به آیه شریفه "ثُمَ‌ اهْتَدَى" توجه کنیم در می‌یابیم که اهل بیت هستند که هدایت یافته بوده و مایه هدایت هستند.

وی بیان کرد: خداوند از اهل بیت پلیدی را دور کرد و آنها را پاک و تطهیر ساخت البته هر کس از اهل بیت تبعیت کند هدایت یافته و پاک و تطهیر یافته می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: پایه گذار مجمع جهانی اهل بیت بنده بودم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340503

مهمترین اخبار ایران و جهان: