نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 22:32

برپایی ۴ باجه خدمات الکترونیک قضایی جهادی در استان کرمان

کرمان- معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان از برپایی ۴ باجه خدمات الکترونیک قضایی جهادی در سطح استان به مناسبت هفته قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از برپایی چهار باجه خدمات الکترونیک قضائی جهادی در این استان به مناسبت هفته قوه قضائیه خبر داد و گفت: این باجه‌ها در روستای قنات ملک شهرستان رابر (محل تولد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی)، مصلای امام علی (ع) شهر کرمان، شهر اسفندقه و شهر گنبکی راه اندازی خواهد شد.

حسن سلطانی نژادافزود: دستگاه قضائی استان کرمان در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سامانه‌های آنلاین تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۴ هزار و ۸۶۷ دادگاه آنلاین و دادرسی الکترونیک، راه اندازی ارتباطات جدید حوزه‌های قضائی رابر، دادسرای ویژه روحانیت و شوراهای جدید زنگی آباد، اختیار آباد، رابر و بزنجان، تأسیس ۴ دفتر خدمات الکترونیک قضائی جدید و راه اندازی سه دفتر خدمات قضائی جهادی در راور، اندوهجرد و ریگان در این راستا انجام شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سال گذشته در سال گذشته ۷۰ هزار و ۷۷۷ پرونده بدون کاغذ در استان کرمان تشکیل و رسیدگی شده است که در این میان شهرستان‌های بردسیر، کهنوج، زرند، سیرجان و راور در صدر قرار دارند.

سلطانی نژاد ادامه داد: طی سال ۱۴۰۱ میزان ابلاغ الکترونیک در استان کرمان ۹۳ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313947

مهمترین اخبار ایران و جهان: