نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 23:14

کرملین: اروپا روسیه را دشمن معرفی می‌کند

سخنگوی کرملین تاکید کرد اتحادیه اروپا در توجیه کمک هنگفتی که با وجود مشکلات اقتصادی برای اوکراین تصویب کرده، تلاش دارد روسیه را شرور و دشمن جلوه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای گفت اتحادیه اروپا با توجه به هنگفت بودن مبلغ 50 میلیارد یورویی که به عنوان یک کمک چهار ساله برای اوکراین تصویب کرد دائما تلاش دارد که روسیه را شرور جلوه دهد.

پسکوف در مصاحبه با شبکه خبری «وی.جی.تی.آر.کی» روسیه به اظهارنظر درباره وحشت آفرینی رسانه‌های اروپایی درباره جنگ بالقوه با روسیه پرداخته و گفت: «آنها نیاز دارند تصویر یک دشمن را بسازند و با آب و تاب این کار را می‌کنند تا هزینه‌های افزایش یافته خود را توجیه کنند.»

به گفته این سخنگوی کرملین مبلغ 50 میلیارد یورویی که اروپا برای کی‌یف در نظر گرفته «از یک طرف برای اتحادیه اروپا خیلی بزرگ نیست اما از طرف دیگر با توجه به بحران‌هایی که گریبان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را گرفته رقمی قابل توجه است.»

او خاطر نشان کرد: «جایگاه آلمان چیست؟ این کشور محرک اقتصاد اتحادیه اروپا است. اما تمامی بخش‌ها در اقتصاد آلمان در حال از دست دادن برتری‌های رقابتی و جذابیتی خود هستند. با این پیش‌زمینه اتحادیه اروپا از جمله آلمان تلاش می‌کند با برجسته کردن تصویری که از یک دشمن ساخته توجهات را منحرف کند. و به نظر می‌رسد آنها کسی را مناسب‌تر از ما برای این نقش مناسب‌تر نمی‌بینند.»

اتحادیه اروپا در اجلاس خود در اول فوریه (12 بهمن) اختصاص 50 میلیارد یورو از بودجه این اتحادیه برای کمک به اوکراین در بازه زمانی چهار ساله را تصویب کرد.

پسکوف همچنین خاطر نشان کرد کمک‌های واشنگتن به اوکراین به هیچ وجه تاثیری بر روند یا نتایج عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور نگذاشته و تنها وضعیت را برای خود اوکراینی‌ها بدتر می‌کنند.

سخنگوی کرملین در واکنش به تهدید اخیر «ویکتوریا نولند»، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا درباره «غافلگیری‌ها» برای روسیه در میدان جنگ گفت: «آمریکا به عنوان یک شریک مستقیم در این جنگ سطح مداخله مستقیم خود در این جنگ را حفظ کرده و افزایش داده و به تحریک رژیم کی‌یف برای ادامه دادن به جنگ ادامه خواهد داد. این روند به هیچ وجه تاثیری بر روند عملیات نظامی ویژه روسیه نخواهد گذاشت. همچنین به هیچ وجه تاثیری بر نتیجه عملیات نظامی ویژه روسیه نگذاشته و همه اهداف این عملیات محقق خواهند شد. آمریکایی ‌ها تنها وضعیت را برای اوکراینی ها دردناک‌تر کرده و کاری می‌کنند که اوکراینی‌های بیشتری کشته شوند. این خود آمریکایی‌ها هستند که دارند چنین کاری می‌کنند و باید این مساله را درک کنند.»

سخنگوی کرملین اضافه کرد آمریکا «به طرزی شگفت انگیز» تلاش کرده تا بار مالی حمایت از اوکراین را به دوش اروپایی‌ها بیندازد.

وی افزود: «اروپایی ها متعهد به یک کمک 50 میلیارد یورویی برای اوکراین شده‌اند. باید دید که آمریکایی‌ها چه کلکی را برای آنکه خودشان دیگر هیچ هزینه‌ای نکرده و تنها به دست آورنده باشند پیاده خواهند کرد.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660847

مهمترین اخبار ایران و جهان: