نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 11:36

مبارزه جدی با فرار مالیاتی در استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی و مبارزه جدی با فرار مالیاتی باید در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان سمنان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در دیدار با علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اظهار کرد: در همه کشورها مرسوم و متداول است که جریان اداره امور با پرداخت مالیات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عمده تکیه دولت‌ها بر وصول مالیات شهروندان در صنوف مختلف بوده و در سال‌های اخیر این رویکرد در قوه مجریه رو به پیشرفت و بهبود است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: با استدلال‌های خاصی نظیر عدم فشار بر مردم حتی شناسایی گروه‌های جدید مالیاتی برای وصول مالیات در برخی اوقات در سال‌های اخیر دچار ضعف بوده و گاهی انجام نمی‌شده است؛ اما خوشبختانه تحقق درآمدهای مالیاتی در استان امیدبخش و امیدآفرین است.

عبداللهی، سمنان را استانی صنعتی و اقتصادی توصیف و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در جهت تحقق درآمدهای استان گام‌های خوبی برداریم.

وی با بیان اینکه شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی و مبارزه جدی با فرار مالیاتی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: مواردی نظیر عدم استفاده از کارت‌خوان و سوق دادن مردم به سمت واریز وجه به حساب‌های معرفی‌شده از سوی کسبه به‌طور جدی از سوی اداره کل امور مالیاتی استان پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اطلاع‌رسانی دقیق به مردم درباره شگردهای فرار مالیاتی گفت: فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی به مردم و شناساندن راه‌های فرار مالیاتی به‌منظور جلوگیری از این پدیده شوم از الزامات اساسی محسوب می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای شناسایی و بازرسی و سرکشی از صنوفی که به‌واسطه عدم استفاده از دستگاه کارت‌خوان، مردم را دچار مشکل می‌کنند، باید در دستور کار نظام مالیاتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی در کشور بین دستگاه قضا و نظام مالیاتی در جریان است، اظهار امیدواری کرد: این همکاری‌های موجب رضایتمندی و رفع مشکلات مردم شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان، کار در امور مالیاتی را بسیار ارزشمند توصیف و عنوان کرد: زمانی که هجمه‌های زیادی که در درون کشور وجود دارد، وصول مالیات در حقیقت زنده کردن حیات اقتصادی تلقی خواهد شد.

 پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619591

مهمترین اخبار ایران و جهان: