نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 19:48

برگزاری یادواره 9 شهید روحانی درشهرستان بردسکن

درمراسمی با حضور امام جمعه و دیگر مدیران و طلاب شهرستان بردسکن یادواره 9 شهید دوران دفاع مقدس در مسجد مشیرالتجار حوزه علمیه بردسکن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن امروز و در مراسم یادواره ۹ شهید روحانی بردسکن با تجلیل از شهدای دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطرات شهید سلیمانی و شهدای حادثه کرمان اظهار کرد: امیدواریم شهیدان این حادثه با اسوه و الگوی خودشان حاج قاسم محشور شوند و هر چه سریع تر انتقام خون این زائران گرفته شود.

 

وی مقام شهدا را والا دانست و هدف از برگزاری این یادواره ها را زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا عنوان کرد و افزود: جوانان و عموم مردم باید با شهدا انس بگیرند.

وی اظهار کرد: اگر می‌بینید در سالروز شهادت شهید سلیمانی مردم این‌چنین به میدان می‌آیند این بدان معنی است که انقلاب و یاد شهدا برای آن‌ها با ارزش است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: اگر دشمن به زائران سردار سلیمانی رحم نمی‌کند به آن دلیل است که می‌داند برگزاری این یادواره ها و پاسداشت خون شهدا چه ترس و لرزه‌ای بر اندام شان می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در کرمان نشان داد که مردم همچنان عاشق ادامه راه ایثار و شهادت هستند.

 امینی اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا است که پای سفره پر برکت نظام با اقتدار و باعظمت جمهوری اسلامی ایران نشسته‌ایم.

وی گفت: دشمن با این برنامه‌هایی که طراحی کرده راه به جایی نخواهد برد و شک نکنید موفق هم نخواهد شد.

وی اضافه کرد: با طراحی این برنامه ها نه تنها از اراده ما کمتر نمی‌شود بلکه اتحاد و همدلی ما بیشتر خواهد شد.

 شهدای روحانی طلایه‌دار حرکت انقلاب

 

وی شهدای روحانی را طلایه دار حرکت انقلاب نام برد و به ضرورت دشمن شناسی در عرصه سیاسی اشاره و ابراز کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حال جهاد هستیم و رسالت سنگینی برای آگاه سازی جامعه بر دوش خواص جامعه است‌ و باید مراقب باشیم بی اعتمادی در جامعه دامن زده نشود.

وی در ادامه افزود: شهدای روحانی برای دفاع از حق و مبانی دینی مردم به شهادت رسیدند و این قشر در راه حق و حقانیت و اعتلای نام الله، پیشگام بوده اند.

وی در این یادواره گفت: روحانیان با آگاهی نسبت به اعتقادات، احکام و اخلاق، در همه بُرهه ها، جامعه را آگاه نموده اند. 

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران پس از اسلام با آغوش باز و با فکر نورانی از اسلام استقبال کردند، گفت: مردم ایران در طول تاریخ چنین سرمایه‌های بزرگی داشته‌اند که امروز باید قدر آنها را بدانند و با سیره و زندگی آنها آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه گل سر سبد این بزرگان و شهدا، شهدای علم و دانش و شهدای روحانیت هستند، خاطرنشان کرد: چهار جهاد بزرگ را این شهدا عملیاتی کردند که از جمله آنها جهاد در راه خدا، جهاد علمی، اقتصادی، فرهنگ و تبیین است.

دراین مراسم با شکوه حجت الاسلام ارزانی رئیس حوزه علمیه امام باقر (ع) بردسکن هم گفت: اولین یادواره شهدای روحانی شهرستان را برگزار کردیم ودرحال حاضر ۱۰۰ نفر در حوزه بردسکن از طلاب برادر مشغول به تحصیل هستند.

در پایان از خانواده های شهدای روحانی و طلاب تجلیل شد.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633691

مهمترین اخبار ایران و جهان: