نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 10:11

دانشگاه کردستان قهرمان مسابقات کشتی منطقه 5 کشور شد

تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد دانشجویان دانشگاه کردستان در مسابقات منطقه ۵ کشور به ترتیب مقام قهرمانی و سومی را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان پسر منطقه ۵ کشور به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که با حضور ۵ تیم از دانشگاه‌های آیت الله بوجردی، ایلام، رازی کرمانشاه، لرستان و کردستان در مجموعه ورزشی شماره ۲ دانشگاه برگزار  شد، تیم‌های کشتی  فرنگی و آزاد دانشجویان دانشگاه کردستان در مسابقات منطقه ۵ کشور به کسب مقام قهرمانی و سومی این مسابقات دست یافتند.

در کشتی آزاد تیم‌های دانشگاه‌های رازی، آیت‌الله بروجردی و کردستان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و در کشتی فرنگی تیم‌های دانشگاه‌های کردستان، رازی و لرستان مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

پیشوا نادرزاده، محمدیاسین زندی، ماردین سیفی، ابوذر حسین‌زاده، آریا خالدیان، محمدرضا امینی، یونس ذوالفقاری، زانا احمدزاده و یاسر رضایی دانشجویانی بودند که در این دوره از مسابقات از دانشگاه کردستان سهمیه شرکت در المپیاد را کسب کردند.

کسب عنوان قهرمانی دانشگاه کردستان در مسابقات بسکتبال 

همچنین مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه پنج ورزش کشور با حضور دو تیم از دانشگاه‌های ایلام و کردستان که در سالن شماره ۳ دانشگاه کردستان برگزار و با پیروزی تیم دانشگاه کردستان به پایان رسید.

و در ادامه مسابقه، بسکتبال دانشجویان دختر منطقه ۵ با حضور دو تیم از دانشگاه‌های رازی کرمانشاه و کردستان در سالن شماره ۳ دانشگاه کردستان برگزار شد و با پیروزی تیم دانشگاه رازی به پایان رسید.

در انتها مسابقات والیبال دانشجویان دختر با حضور ۳ تیم از دانشگاه‌های کردستان، لرستان و رازی کرمانشاه برگزار و با قهرمانی تیم دانشگاه رازی به پایان رسید.

کسب ۷ سهمیه المپیاد سراسری توسط تیم دوومیدانی دانشگاه کردستان

همچنین تیم دوومیدانی پسران دانشگاه کردستان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۵ ورزش کشور ضمن کسب ۷ سهمیه المپیاد سراسری دانشجویان و انتخاب به عنوان با کیفیت‌ترین تیم مسابقات کشور توانستند، ۷ مدال طلا،۲ نقره و ۲ برنز کسب کنند. 

مسابقات دوومیدانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۵ ورزش کشور به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات تیم دوومیدانی پسران دانشگاه کردستان به مربیگری و سرپرستی ریبوار مرادپور توانستند ضمن کسب ۷ سهمیه المپیاد سراسری دانشجویان و انتخاب به عنوان با کیفیت‌ترین تیم مسابقات کشور ۷ مدال طلا،۲ نقره و ۲ برنز کسب کنند.  

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650391

مهمترین اخبار ایران و جهان: