نیوز سیتی!
30 بهمن 1402 - 12:35

توخل: می‌توانیم اوضاع را تغییر دهیم/ شاهد قانون مورفی بودیم!

سرمربی بایرن مونیخ با وجود فشارهایی که روی او و شاگردانش وجود دارد، همچنان معتقد است که آنها می‌توانند اوضاع را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، توماس توخل که شاگردانش شب گذشته (یکشنبه) در چارچوب هفته بیست‌ودوم بوندس‌لیگای در خانه بوخوم تن به شکست 3 بر 2 دادند تا سومین شکست متوالی خود در رقابت‌های مختلف را تجربه کنند، اتفاقی که برای اولین بار از ماه مِی 2015 رخ داد، پس از این بازی گفت: فکر نمی‌کنم ما شایسته شکست در این بازی بودیم. در این بازی خیلی چیزها علیه ما پیش رفت. من فکر می‌کنم ما در این بازی باید 3 یا 4 گل می‌زدیم، چون 5،6 موقعیت گلزنی خیلی خوب داشتیم. ما کاملاً بر بازی تسلط داشتیم و بی‌دلیل در نتیجه عقب افتادیم. ما هرگز تا سوت پایان دست از تلاش نکشیدیم و سپس برای مدت طولانی با یک بازیکن کمتر (از دقیقه 76 با اخراج اوپامکانو) بازی کردیم. احساس می‌کنم شکست در این بازی با دو شکست اخیرمان متفاوت بود.

وی همچنین درباره فشاری که روی او و تیمش بابت نتایج اخیر وجود دارد، اظهار داشت: این اتفاق پس از هر شکست می‌افتد؛ اینکه چگونه بازی کردیم بسیار مهم است؛ اینکه چقدر در این بازی خوب بودیم. به همین دلیل است که 90 دقیقه بازی امروز با نیمه دوم بازی لاتزیو یا بازی با بایرلورکوزن تفاوت زیادی داشت. در این بازی به نوعی شاهد قانون مورفی بودیم (قانونی که می‌گوید چیزی که می‌تواند رخ دهد، قطعاً رخ می‌دهد) و هر چیزی که ممکن بود به بیراهه رود، در این بازی به بیراهه رفت.

سرمربی بایرن درباره اینکه آیا بازیکنانش را بابت این شکست سرزنش می‌کند، خاطرنشان کرد: خیر، برای این بازی آنها را سرزنش نمی‌کنم. من بر این باورم که اگر همینطور بازی کنیم، می‌توانیم به پیروزی برسیم. قهرمانی ما در بوندس‌لیگا حالا واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد اما ما فصل گذشته هم تا آخرین لحظه به قهرمانی باور داشتیم و به همین خاطر هنوز هم بر قهرمانی باور داریم اما به شرطی که به مسیر درست بازگردیم. من بر این باورم که می‌توانیم اوضاع را تغییر دهیم.

توخل درباره آینده حرفه‌ای‌اش و اینکه حالا جایگاهش در این تیم متزلزل به نظر می‌رسد، اظهار داشت: من احساس حمایت از سوی باشگاه را دارم. من به رابطه‌ام با یان دریسن (مدیر اجرایی باشگاه) واقفم و اینکه چطور با هم کار می‌کنیم. دریسن می‌داند که این وضعیت چقدر من را اذیت می‌کند. در حرفه ما وقتی چنین وضعیتی پیش می‌آید، درباره آینده مربیان صحبت می‌شود و مشکلی هم نیست.

یان دریسن مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ هم پس از این بازی در مواجه با این پرسش که «آیا برای بازی بعدی توخل همچنان روی نیمکت بایرن خواهد بود؟»، گفت: بله، البته!

شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت آلمان» هم خبر داد، توخل به طور قطع سرمربی بایرن باقی خواهد ماند و از سمت سرمربیگری این تیم اخراج نشد. همچنین خود این مربی آلمانی هم در نظر ندارد از سمت خود استعفا دهد و می‌خواهد به جنگیدن برای حفظ جایگاهش بجنگد.

توخل که در ماه مارس 2023 جانشین یولیان ناگلسمان در بایرن مونیخ شد، تاکنون در 44 بازی روی نیمکت این تیم نشسته که حاصلش 28 برد، 5 تساوی و 11 شکست بوده است. او که فصل گذشته باواریایی‌ها را به قهرمانی در بوندس‌لیگا رساند، قرارداد فعلی‌اش با این باشگاه بوندس‌لیگایی تا پایان ماه ژوئن 2025 اعتبار دارد.

بایرن مونیخ که در هفت بازی اخیرش در رقابت‌های مختلف تن به 4 شکست داده و در کورس قهرمانی بوندس‌لیگا هم 8 امتیاز از بایرلورکوزنِ صدرنشین عقب افتاده است، حالا باید خود را برای بازی یکشنبه با بوخوم آماده کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1673103

مهمترین اخبار ایران و جهان: