نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 18:21

نظرسنجی؛ کاهش موافقان نخست‌وزیری نتانیاهو به 15 درصد

اکثر قریب به اتفاق ساکنان فلسطین اشغالی در یک نظرسنجی جدید خواستار خروج نتانیاهو از قدرت بعد از پایان جنگ شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که امروز سه‌شنبه منتشر شد، تنها ۱۵ درصد اسرائیلی‌ها خواستار ماندن نخست‌وزیر این رژیم بنیامین نتانیاهو در قدرت بعد از پایان جنگ غزه هستند.

به گزارش رویترز، در نظرسنجی «موسسه دموکراسی اسرائیل» (IDI)، رقیب سیاسی و شریک‌ نتانیاهو در کابینه جنگ بنی گانتز حمایت ۲۳ درصدی افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی را به دست آورد. حدود ۳۰ درصد هم نگفتند چه کسی را ترجیح می‌دهند. 

این نظرسنجی با مشارکت ۷۴۶ نفر از ساکنان اراضی اشغالی بین ۲۵ تا ۲۸ دسامبر (چهارم تا هفتم دی) با سطح اطمینان ۹۵ درصد انجام شد. در نظرسنجی قبلی همین موسسه ۶۹ درصد گفته بودند انتخابات باید به محض پایان جنگ، برگزار شود.

نتانیاهو شنبه گفت که جنگ غزه چند ماه طول خواهد کشید. محبوبیت او در نظرسنجی‌های پی‌درپی انجام شده در اراضی اشغالی فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در اکتبر، به شدت کاهش یافته است. 

پیش‌تر نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد که اگر هم‌اکنون انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار شود، کرسی‌های حزب لیکود نتانیاهو در پارلمان این رژیم (کنست) به ۱۶ کرسی کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر، تعداد کرسی‌های حزب بنی گانتز، وزیر جنگ پیشین این رژیم در کنست نیز به ۳۸ و تعداد کرسی‌های حزب یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز به ۱۵ می‌رسد.

این شبکه گزارش داد که ائتلاف احزاب کابینه کنونی تل‌آویو در انتخابات جدید، اکثریت کنست را از دست می‌دهند زیرا تعداد کرسی‌های آنها مجموعا از ۴۵ عدد بیشتر نمی‌شود.

در طرف مقابل، احزاب اپوزیسیون نتانیاهو اما با دستیابی به ۷۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، به اکثریت پارلمان این رژیم دست پیدا می‌کنند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624591

مهمترین اخبار ایران و جهان: