نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 16:28

استفاده درستی از پیشرفت‌های کشور نمی‌شود

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه گاهی برای تسهیل امور از پیشرفت‌های حیرت انگیز کشور استفاده نمی‌کنیم، گفت: از بسیاری از فناوری‌ها به نفع تولید در کشورمان استفاده نمی‌شود این امر در حالی است که ما ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که باید از آنها به درستی بهره گیریم.


حجت‌الاسلام مرادپور در خطبه‌های  نمازجمعه این هفته ابهر به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی که در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های کشور به نمایش گذاشته است، اظهار کرد: این بازدید بسیار شوق بر انگیز بود اما حضرت آقا ابراز تاسف کردند که این دستاوردها به مردم گفته نمی‌شود تا مردم بدانند که کشور حتی در اوج تحریم‌ها و مشکلات نیز متوقف نیست و دستاوردهای فراوانی دارد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه با وجود آنکه دست و پای کشورمان را در تمام حوزه‌ها بسته‌اند در میدان مسابقه پیروز هستیم، اضافه کرد: این نصرت الهی و همت جوانان و دانشمندان کشور عزیزمان است که جای امیدواری بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این نمایشگاه را بسیار شوق آور و برجسته توصیف کردند، متذکر شد: ایشان فرمودند تصور می‌کنم که می‌توانیم این نمایشگاه را نمونه عینی از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور معرفی کنیم.

مرادپور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ادامه بیانات خود تاکید داشتند آن حقیقتی که انسان مشاهده می‌کند این است که بنگاه‌های خصوصی تولیدی کشور رشد چشمگیری داشته‌اند، افزود: برخی از تولید کننده‌ها نیز در این نمایشگاه تاکید کردند که در برخی جاها تحریم‌ها باعث شد که ما به سمت خودکفایی حرکت کنیم و آنچه که نیاز داشتیم را خودمان بسازیم.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مهم‌ترین وظیفه دولت را بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع ذکر کردند، ادامه داد: قوانین دست و پا گیر باید برای حمایت از تولید کنندگان تجمیع شود و یک واحد تخصصی ایجاد شود که در این مسیر می‌توان از دولت الکترونیک نیز بهره گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های حمایت از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران رفع موانع است، تصریح کرد: گاهی بروکراسی‌های اداری و هزینه‌هایی که در این راه می‌شود سبب انصراف سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان از تولید و سرمایه‌گذاری می‌شود.

مرادپور با تاکید بر اینکه گاهی برای تسهیل امور از پیشرفت‌های حیرت انگیز کشور استفاده نمی‌کنیم، اظهار کرد: از بسیاری از فناوری‌ها به نفع تولید در کشورمان استفاده نمی‌شود این امر در حالی است که ما ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که باید از آنها به درستی بهره گیریم.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه فرهنگ درست مصرف کردن حامل‌های انرژی نیز از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، عنوان کرد: گاهی اوقات به طور مثال در پمپ بنزین‌ها شاهد ریخته شدن بنزین فراوان بر روی زمین هستیم و این امر در حالی است که همین بنزین یک سرمایه ملی است که نباید هدر برود و گاهی نیز با سرد یا گرم شدن هوا شاهد اسراف در مصرف برق گاز و آب هستیم.

وی با تبریک به نیروهای اطلاعاتی بابت ضربه‌ اطلاعاتی که به موساد زدند، تصریح کرد: این ضربه یک ضربه بسیار اساسی است که نه تنها در ایران بلکه در منطقه نیز توانستند موساد را زمین گیر کنند.

وی با بیان اینکه عزیزان ما برای تامین امنیت زحمات فراوانی می‌کشند اما به علت حساسیت‌ها نمی‌توانند بسیاری از اقدامات و دستاوردها را بگویند، ابراز کرد: از این نیروهای مخلص و انقلابی کمال تشکر و قدرداتی را داریم.

حجت الاسلام مرادپور با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر تاکید کرد: امسال انقلاب ما ۴۵ ساله است و این ۴۵ سالگی در حالی است که از همان آغازین روزهای انقلاب در سال ۵۷ یک دنیا برای مقابله با انقلاب ما به پا خاست.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه در همان دوران کودکی انقلاب یک جنگ جهانی تمام عیار را بر علیه کشور ما به پا کردند افزود: تمامی ابرقدرت‌ها و کشورهای مرتجع منطقه سلاح‌های فراوانی را در اختیار صدام قرار دادند تا کشور ما را از پا در بیاورند اما به برکت مردم این انقلاب کماکان سر پا است و امروز شاهدیم که انقلاب اسلامی قدرتمند و دشمنان انقلاب ضعیف‌تر شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این انقلاب حقیقتاً معجزه الهی بود، ادامه داد: از همان روزهای اول انقلاب تا به امروز این انقلاب لحظه‌ای توقف نداشته است و رو به جلو و قله در حرکت است.

مرادپور با اشاره به اینکه زمانی که برخی از افراد در داخل کشور بر سر برخی مسائل نامهربانی می‌کردند و مردم را ناامید می‌ساختند در همان زمان ما نیروهای مقاومت بین‌المللی را ایجاد کرده و دور تا دور کشورمان یک حلقه حفاظتی و امنیتی محکم چیدیم که امروز از آن بهره می‌بریم.

خطیب جمعه ابهر با تاکید بر اینکه باید قدر این انقلاب را دانسته و اجازه ندهیم وسوسه خناسان در دل ما لانه کند توضیح داد: یکی از چیزهایی که امروز دشمنان بر روی آن خیلی تمرکز کرده‌اند، مسئله انتخابات است‌.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما تنگه احد است و هر اتفاقی که بیفتد ما نباید این تنگه را رها کنیم، گفت: دشمن هر شعبده‌بازی که کند نباید اجازه دهیم که به این تنگه رخنه کرده و از پشت به ما خنجر بزند حتی امام عزیزمان نیز فرمود اگر به این انقلاب ضربه بزنند سیلی می‌خورید که نمی‌توانید بلند شوید.

مرادپور با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مصداق‌های حضور مردم در انقلاب، انتخابات است خاطر نشان کرد: کسانی که حتی از وضعیت فعلی ناراضی هستند نیز باید در انتخابات شرکت کرده و با انتخاب خود وضعیت را تغییر دهند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657991

مهمترین اخبار ایران و جهان: