نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 10:19

انتخاب رئیس‌جمهور لبنان را وارد بازی منافع تنگ‌نظرانه نکنید

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواهان انتخاب رئیس جمهور این کشور به دور از بازی منافع تنگ نظرانه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که رئیس جمهور لبنان باید در فضایی به دور از بازی منافع تنگ نظرانه انتخاب شود.

وی در ادامه افزود: انتخاب یک رئیس جمهور مسیحی با صفات فراگیر برای لبنان بهتر از یک رئیس جمهور با صفات طایفه‌ای است.

نعیم قاسم تصریح کرد: انتخاب سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده از ابتدا دارای وزنه سنگین بوده است. برخی مخالفان تلاش می‌کنند برای مبارزه با انتخاب فرنجیه، توافق کنند.

وی بیان کرد: نباید انتخاب رئیس جمهور لبنان را وارد بازی منافع تنگ نظرانه کرد. بیایید یک رئیس جمهور آزاده برای کشور انتخاب کنیم تا لبنان را نجات دهد و اسیر کسانی که او را انتخاب کرده‌اند نشود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز اعلام کرده بود که وتوی خارجی‌ها با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لبنان را نمی‌پذیرد.

نعیم قاسم چندی قبل نیز تاکید کرده بود که روند انتخاب رئیس جمهور این کشور باید تسریع پیدا کند. وی در جریان افتتاح یک حسینیه در بیروت بیان کرد: نمایندگان پارلمان لبنان باید به وظایف خود در خصوص انتخاب رئیس جمهور عمل کنند.

نعیم قاسم ادامه داد: این اقدام باید از طریق اجرای مذاکرات و گفتگوها و تفاهم و یا رقابت دموکراتیک صورت پذیرد. آنچه مانع انتخاب رئیس جمهور لبنان می‌شود، سلاح مقاومت نیست بلکه اختلاف نظر برخی جناح‌ها بر سر تقسیم غنایم است و نمی‌توانند به نام‌هایی برسند که بتوان آن را مطرح کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1248603

مهمترین اخبار ایران و جهان: