نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 20:32

احداث جان پناه برای کوهنوردان در سرعین

سرعین- فرماندار شهرستان سرعین گفت: احداث جان پناه برای کوهنوردانی که از سمت سرعین به سبلان صعود می کنند در اولویت جدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقرزاده عصر شنبه در جریان بازدید از مراحل احداث و توسعه جان پناه در دامنه‌های سبلان اظهار کرد: مسیر صعود به سبلان از سمت شهرستان سرعین، مسیر راحت و ایمنی است که امیدواریم کوهنوردان صعود به سبلان را از این مسیر تجربه کنند.

وی احداث جان پناه در این مسیر را برای کمک به کوهنوردان یادآور شد و تصریح کرد: تجهیزات و امکانات مناسب منطبق بر استانداردهای جهانی باید تعریف شود تا صعود به سبلان با خیال راحت توسط کوهنوردان انجام شود.

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در کنار راه اندازی جان پناه و کمپ‌های موقت برای اسکان، تلاش بر این است تا امکانات پیست اسکی آلوارس و اوجور به نحوی تدارک دیده شود تا کوهنوردان و ورزشکاران رشته‌های زمستانی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

باقرزاده از تجهیز پیست اسکی اوجور و راه اندازی آن در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا امکانات ۲ پیست اسکی سرعین را برای برگزاری مسابقات کشوری و حضور گردشگران داخلی و خارجی به نحوی مهیا کنیم تا آنها بتوانند از این ظرفیت خدادادی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زیبایی‌های دامنه سبلان جلوه‌ای متفاوت به شهر گردشگری سرعین بخشیده و ما با راه اندازی تورهای سرعین گردی می‌توانیم مناطق بکر، طبیعی و تاریخی این شهرستان را برای گردشگران معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان سرعین اضافه کرد: امیدواریم با همراهی هیئت کوهنوردی استان امکانات مناسب برای صعود به سبلان از سمت سرعین فراهم آمده و بخشی از کوهنوردان بتوانند صعودهای زمستانی و تابستانی خود را از این مسیر با جاذبه‌های بی نظیر انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275891

مهمترین اخبار ایران و جهان: