نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 23:09

۱۴ هکتار بوستان در اردبیل در حال احداث است

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۱۴ هکتار بوستان در مناطق مختلف شهر اردبیل در حال احداث و راه اندازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان عصر یکشنبه در جریان بازدید از طرح‌های عمران شهری در اردبیل اظهار کرد: یکی از این پارک‌ها در منطقه بعثت اردبیل قرار دارد که عملیات اجرایی آن در ماه‌های اخیر آغاز شده و با پیشرفت ۶۰ درصد تا شهریورماه آماده بهره برداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کنار پارک بعثت، پارک خانواده شورابیل و پارک دیگری نیز در یکی از محلات ۱۳ گانه اردبیل در حال اجراست که با بهره برداری از این پارک‌ها ۱۴ هکتار به فضای سبز و بوستان‌های شهر اردبیل افزوده می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در کنار اجرایی شدن این طرح‌ها در فصل کاری، در ورودی‌های شهر اردبیل نیز ۱۴۰ هکتار توسعه فضای سبز انجام می‌شود تا زمینه و بستری فراهم آید تا گردشگران و مسافران در ورودی‌های شهر اردبیل با چهره و منظره متفاوت شهری روبه رو شوند.

میرجعفریان از تملک باغ هشت هکتاری شریعت اردبیل با پیگیری شهردار اردبیل خبر داد و افزود: در این زمینه نیز مراحل نهایی توافق انجام شده و به زودی این محدوده نیز به عنوان تنفس گاه شهری به مجموعه فضای شهر و باغ‌های قدیمی اردبیل افزوده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجموعه شورا و شهرداری اردبیل در کنار سایر فعالان عرصه عمران و آبادانی شهر سعی می‌کنند تا در حوزه توسعه پارک و فضای سبز اقدامات را به نحوی انجام دهند تا سرانه فضای سبز در این شهر از سه متر مربع به بیش از ۸.۵ متر مربع ارتقا یابد.

میرجعفریان اضافه کرد: سعی ما بر این است تا با بازدیدهای مستمر و اقدامات مؤثر پشتیبانی بتوانیم چنین طرح‌هایی را در اولویت تکمیل و راه اندازی قرار داده و در کنار آن عمران و آبادانی حوزه‌های مختلف شهر نیز در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: مردم انتظار دارند تا طرح‌ها و پروژه‌های زخمی نیمه کاره که از سال‌های گذشته باقیمانده به سرعت تکمیل و زمینه بهره برداری از این طرح‌ها فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245547

مهمترین اخبار ایران و جهان: