نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 01:01

نرخ بالای بیکاری در لرستان/ وعده رئیس‌جمهور تحقق پیدا نکرد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نرخ بالای بیکاری جوانان در این استان، گفت: وعده رئیس‌جمهور در حوزه اشتغال لرستان هنوز تحقق پیدا نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در دیدار معاون وزیر صمت با ارائه گزارشی از پیگیری‌هایی چند سال اخیر توسط مسئولین استانی، اظهار داشت: مالکان برخی کارخانه‌ها برای راه اندازی کارخانه‌ها و ایجاد تولید و اشتغال، تسهیلات زیادی از اموال عمومی در اختیار گرفته اند، ولی همچنان تعطیل هستند.

و با انتقاد از طولانی شدن شروع به کار صنایع تعطیل شده و درخواست برای زمان بندی نهایی شروع به کار صنایع و کارخانه‌های تعطیل شده، افزود: یکی از راه‌های رفع این مشکل واگذاری صنایع و کارخانه‌ها به افرادی است که از شایستگی و توانایی مالی لازم برخوردارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نرخ بالای تورم و بیکاری جوانان، در استان و رنج خانواده‌ها، گفت: رئیس جمهور در سفر ۱۹ آذر ۱۴۰۰ اعلام کردند که لرستان را در محور اشتغال ویژه ببینند، ولی پس از هفته‌ها و ماه‌ها هنوز این وعده رئیس جمهوری تحقق پیدا نکرده است، از این رو لازم است وزارت صنعت معدن تجارت در سال ۱۴۰۲ آن نگاه ویژه اشتغال را در استان عملیاتی کند.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: امیدواریم پس از سال‌ها پیگیری مسئولان استانی با شروع به کار کارخانه‌ها و تکمیل ظرفیت دیگر صنایع شاهد اشتغال هزاران نفر از جوانان بیکار باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203891

مهمترین اخبار ایران و جهان: