نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:05

هشدار نارنجی رنگ برای آسمان البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، از اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت  تندری و محلی آن روز یکشنبه ۲۱ خرداد، وزش باد لحظه ای و شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار و رعد و برق به ویژه ساعات بعدازظهر و غروب در استان مورد انتظار است. 

غفاری از اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در خواست کرد که ضمن توجه به هشدار هواشناسی تدابیر لازم را برای احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله داربست‌ها و تبلیغاتی، شکسته شدن درختان، و در نواحی کوهستانی و ریزش سنگ را اتخاذ کنند.

وی طی توصیه‌ها از شهروندان خواست از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و همچنین فعالیت های کوهنوردی پرهیز کنند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275591

مهمترین اخبار ایران و جهان: