نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 14:25

دستگاه‌های اداری مصرف برق خود را تا 60 درصد کاهش دهند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: دستگاه‌های اداری به‌ویژه بانک‌ها باید در ساعات اداری 30 درصد و خارج از ساعات اداری 60 درصد از بار مصرفی خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ظهر امروز در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان، موضوعات مرتبط با نحوه همکاری و مدیریت مصرف برق را تبیین و بیان کرد: نزدیک به 400 هزار اشتراک برق در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد، بالغ‌بر 220 انشعاب مربوط به بانک‌هاست.

وی به نقش مهم بانک‌ها از نظر روانی بین عموم مردم و همچنین کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار روز اشاره کرد و گفت: تنظیم میزان روشنایی، استفاده از نور طبیعی به جای نور لامپ، تنظیم ترموستات کولرهای گازی بر روی دمای رفاه 24 درجه سانتی‌گراد و استفاده از دور کند کولرهای آبی، خاموش کردن روشنایی تزئینی ورودی بانک‌ها و وسایل غیرضروری به عنوان مهم‌ترین مشارکت بانک‌ها در مصرف بهینه برق به شمار می‌رود.

حسینی‌نژاد اظهار کرد: استفاده از مولد برق اضطراری توسط ادارات به‌ویژه بانک‌ها در ساعات اوج مصرف به‌خصوص ساعت 11 صبح تا پایان وقت اداری یک ضرورت است و این مهم با توجه به رؤیت‌پذیری دیزل ژنراتورها مورد رصد و اعلام گزارش به مراجع عالی استان و کشور خواهد بود.

وی تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص صرفه‌جویی مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: دستگاه‌های اداری به‌ویژه بانک‌ها بر اساس مصوبه هیأت وزیران باید در ساعات اداری به نسبت سال 1400 به مقدار 30 درصد و خارج از ساعات اداری به میزان 60 درصد از بار مصرفی خود را کاهش دهند.

در پایان این نشست، استاندار سمنان با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در تمامی بخش‌های موجود اظهار امیدواری کرد: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص شعبات بانک‌های استان و بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت تقاضا به عنوان یک ضرورت در اولویت باشد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275203

مهمترین اخبار ایران و جهان: