نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 14:01

بلاروس توافقنامه سوخت هسته‌ای با روسیه را تصویب کرد

دولت های بلاروس و روسیه توافق‌نامه ای بین‌دولتی درباره همکاری در مدیریت سوخت هسته ای مصرف شده و روند ارجاع آن به روسیه برای بازفرآوری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس توافقنامه بین دولت‌های بلاروس و روسیه را با هدف همکاری در مدیریت سوخت هسته‌ای مصرف‌شده تصویب کرد.

این سند که توسط رئیس جمهور بلاروس امضا شده است، در پورتال اینترنتی قانونی بلاروس منتشر شده و در آن آمده است که شورای وزیران جمهوری بلاروس باید اقدامات لازم را برای اجرای مفاد این توافق انجام دهد.

قابل ذکر است که در ماه آوریل، هر دو اتاق پارلمان بلاروس لایحه‌ای را در مورد تصویب این توافقنامه به تصویب رساندند و روسیه و بلاروس یک توافقنامه بین دولتی در سوچی در مورد همکاری در مدیریت سوخت هسته‌ای مصرف شده و روند بازگرداندن آن به روسیه برای پردازش مجدد امضا کردند.

گفتنی است که پیش از این، کارمندان دپارتمان شیمی دانشگاه دولتی مسکو روش جدیدی را برای استخراج اورانیوم ۲۳۵ از سوخت هسته‌ای مصرف شده معرفی کردند که انتظار می‌رود برای استفاده بیشتر در انرژی هسته‌ای مزایای اقتصادی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204891

مهمترین اخبار ایران و جهان: