نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 18:16

رییس سازمان بسیج مستضعفین:عشایر ایران اسلامی همه دسیسه های دشمنان را خنثی کردند

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:علیه این نظام از بدو پیروزی انقلاب تاکنون توطئه های زیادی شده است، ولی خوشبختانه مردم و عشایر همه این دسیسه ها را خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهاباد سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امروز ۲۸ دی در همایش «شکوه، اقتدار و اتحاد عشایر» که در تالار وحدت مهاباد با حضور آحاد مردم و سرعشیره‌های منطقه برگزار شد، ضمن نثار درود و فاتحه به ارواح طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای اخیر، گفت: خداوند را شاکر هستم، در سرزمینی حضور پیدا کرده‌ام، که یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های فرزندان این ملت است.

ادامه داد: افتخارات جمهوری اسلامی که توسط مردم در برهه حساس از تاریخ این کشور رقم خورده است، با اتفاقات زمان رضاشاه مقایسه کنید، علیه این نظام از بدو پیروزی انقلاب تاکنون توطئه های زیادی شده است، ولی خوشبختانه  همراهی مردم و عشایر همه این دسیسه ها را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه، مردم آذربایجان غربی و مهاباد در طول هشت سال دفاع مقدس به طور کلی ۴۳ سال اخیر، همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند، گفت: مردم این خطه به معنای واقعی کلمه نمونه برجسته‌ای از وفاداری و دلبستگی به امت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه، نفس کشیدن در چنین سرزمینی را یک نعمت بزرگ می‌دانیم و آن را ارج می‌نهیم، ادامه داد: حضور حداکثری عشایر در این همایش خود گویای حضور پرشور آنها در هشت سال دفاع مقدس و همه دوران‌های افتخارآمیز انقلاب اسلامی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه، در گذشته نیروی دفاعی ایران را عشایر رشیدمان در این مرز و بوم تشکیل می دادند، اضافه کرد: در تاریخ پرگهر ایران ثبت شده است، عشایر از سرزمین‌های مختلف در مواقع نیاز و زمانی که ایران با مخاطرات جدی روبه رو می‌شد، لشکر می‌آراستند و به کارزار و میدان نبرد می‌شتافتند، پس به وجود چنین مردم غیرتمندی به خودمان می‌بالیم.

وی گفت: عشایر دشمن را در تکه تکه کردن کشورمان ناکام گذاشته‌اند، که برای این ادعا سند نیز داریم، سند این مطلب تقدیم هزاران شهید در مقابله و مواجهه با توطئه تجزیه‌طلبی در آذربایجان غربی و کردستان است.

وی گفت: یکی از ماموریت‌های رضاخان این بود که اجازه ندهد عشایر قدرت دفاعی کشور را تشکیل دهند، در نهایت عشایر را سرکوب کرد، به طوری که کارنامه دردناک و تلخی درباره عشایر از این شخص ثبت و ماندگار شده است؛ فهرست بسیار بلندی از شهیدان عشایر از آن روزگار تلخ موجود است.

سردار سلیمانی گفت: یک ماموریت انگلیسی ها به رضاخان دادند، که یک ارتش بزرگ را بنیان گذاری کند، او کشور را به چندین ایالت تقسیم کرده و برای هر ایالت لشکرهایی را پیش بینی کرد و یک ارتش ۱۲۵ هزار نفری را سازماندهی و تجهیز کرد، این ارتش هنگامی که می خواست عشایر را به دستور رضاخان سرکوب کند، با همه توان وارد عمل می شد، سرداران بسیار معروفی به مناطق مختلف کشور لشکر کشیده و آنها را مقابل چادرهای خود بمباران کرد، از آلمان ها برای بمباران عشایر کمک گرفتند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: رضاخان در تمام عمر خود یک فرد نظامی بود ولی در دوران جنگ جهانی دوم نه تنها فرمان مقاومت صادر نکرد، بلکه فرمان تسلیم به ارتش صادر کرد و کشور ما در معرض اشغال قرار گرفت و ارتش متفقین وارد کشور شدند و بلافاصله پایتخت کشور توسط قوای متفقین اشغال شد، به رضاخان دستور دادند کشور را ترک کند، او به عنوان فرمانده نظامی و پادشاه یک کشور آن قدر شجاعت نداشت، دستگیر شود و با اراده خودش حرکت کرد و رفت.

سردار سلیمانی گفت: جوانان ما باید بدانند دشمنان این ملت چه کسانی هستند، آیا انگلیسی ها فقط امروز دشمن ما هستند یا از بدو پیروزی انقلاب با ما دشمنی داشتند، جوانان ما باید بدانند جنگ های صلیبی را چه کسانی آغاز کردند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 985191

مهمترین اخبار ایران و جهان: