نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 15:44

۳۵۰ روستای مازندران در لیست جهاد آبرسانی قرار دارد

نوشهر- مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به تدوین کتابچه تنش آبی در استان و اجرای طرح جهاد آبرسانی گفت: ۳۵۰ روستا در فاز دوم آبرسانی می شود.

بهزاد برارزاده در حاشیه افتتاح طرح‌های آبرسانی در گفتگو با خبرنگار مهر در نوشهر با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: برای تسریع طرح‌ها کتابچه تنش آبی دراستان تدوین و تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه تنش آبی در مازندران برای کشور قابل پذیرش نبوده است، افزود: در حال حاضر پروژه‌هایی در ۲۰ شهر و۲۱۳ روستای استان در قالب تنش آبی در حال اجرا است و این طرح‌ها در قالب اعتبارات ملی اجرا می‌شود.

وی باعنوان اینکه پیگیر اعتبارات ملی برای اجرای پروژه‌ها هستیم، بهره گیری از آب‌های سطحی را از دیگر طرح‌ها بیان کرد و گفت: در قلب سفر رئیس جمهوری و تنش آبی و محرومیت زدایی اعتباراتی درنظر گرفته شده است.

برارزاده جهاد آبرسانی را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: در فاز دوم این طرح ۳۵۰ روستا قرار گرفتند که برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی آن ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده است و با تأمین اعتبار بسیاری از دغدغه‌ها رفع می‌شود.

مدیرعامل آبفا مازندران گفت: در شرق و غرب استان با مشکل کیفی آب روبرو هستیم و امیدواریم با تأمین اعتبارات ملی بتوانیم مشکلات فراروی را حل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020291

مهمترین اخبار ایران و جهان: