نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 14:48

نجات یک نفر از غفلت، نجات یک نسل است

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت گفت: نجات یک نفر از غفلت، نجات یک نسل است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی، ظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: خدمت در جمهوری اسلامی توفیق است و هر کسی به سهم خود قدمی در گوشه‌ای از نظام برای حل مسائل برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی عرصه‌ها هستند که خدمت در آن‌ها ارزش بالاتری دارد، ابراز کرد: ۲ عرصه ثواب مضاعف دارد که یکی تسکین درد و درمان در جامعه است و بالاتر از آن عرصه آموزش است که در آن تربیت نیز باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بیان کرد: بچه‌هایی که در اختیار آموزش و پروزش قرار می‌گیرند اینها امانت جامعه هستند و باید نسبت به تعلیم و تربیت آن‌ها حساس بود. وی یادآور شد: دانش‌آموزی که در دورافتاده‌ترین نقطه است و معلمی فداکار در آن محل بدون امکانات حضور می‌یابد، اقدام این معلم ثواب جهاد دارد.

خاتمی معلمان را امانتداران از سرمایه‌های اجتماع و امانت یک نسل خواند و گفت: آینده برای دانش‌آموزان است و وظیفه داریم آن‌ها را با توجه به مقتضیات زمان تربیت کنیم.

وی به اهمیت توجه به تربیت دانش‌آموزان تصریح کرد: اگر در این زمینه بی‌توجهی و غفلت شود، افراد ذی‌ربط باید در قیامت پاسخگو باشند و فرهنگ ارفاق در آن دنیا وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر زمینه درمان کوری جسم و فکر یک نفر را فراهم کنید یک جامعه و یک نسل را نجات دادید.

وی با اشاره به اینکه کمترین برخورداری از امکانات مالی برای معلمان است، ابراز کرد: اقدامات معلمان برای تعلیم و تربیت با حداقل امکانات بسیار ارزشمند است و البته با توجه به گسترش فضای مجازی باید معلمان خوشفکر برای سال تحصیلی آینده برنامه بهتری برای کیفیت آموزش ارائه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 976403

مهمترین اخبار ایران و جهان: