نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 20:34

خسارت ۳۱ میلیاردی شکارچیان غیرمجاز به محیط زیست خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ شکار و صید غیرمجاز متخلفان از ابتدای امسال ۳۱ میلیارد ریال به محیط زیست این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی اظهار کرد: در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۷۷۸ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند که در این قالب ۵۰۹ پرونده در مراجع قضایی تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به کشف و ضبط ۱۲۹ سلاح شکاری و ۳ هزار عدد انواع فشنگ شکاری از این متخلفان، افزود: در این مدت ۱۱۴ قطعه ماهی، ۱۱۹ راس لاشه شکار از گونه‌هایی مانند قوچ، میش،کل، بز ، آهو و گزار و ۳۳۱ قطعه پرندگان شکار شده به همراه ۵۶۲ قطعه انواع تاکسیدرمی حیوانات و پرندگان کشف شده است.

وی با اشاره به زنده‌گیری برخی از حیوانات با هدف فروش آنان، خاطر نشان کرد:  تعداد ۳۷ بره زنده قوچ و میش، کل و بز و آهو از شکارچیان غیرمجاز کشف که پس از تیمار و آماده‌سازی در محیط زیست رها شده است.

شعبانی با اذعان به اینکه ۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

وی یادآور شد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از مساحت خراسان رضوی زیستگاه محیط زیست است که به ازای هر ۲۵ هکتار یک محیط بان وجود دارد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 946403

مهمترین اخبار ایران و جهان: