نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 14:11

تهدیدهای جدی سلامت با رشد ورزش همگانی کاهش می‌یابد

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران گفت: کم‌تحرکی، اضافه وزن و چاقی امروز تهدیدهایی جدی است که با رشد و توسعه ورزش همگانی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی سالانه هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان که با حضور دبیر فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان و اعضای مجمع در سالن جلسات شهید پازوکی پارک علم و فن‌آوری دانشگاه سمنان برگزار شد، توسعه ورزش‌های همگانی را یک امر ضروری دانست.

وی از مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان و تیم کاری او که برنامه خوب و منظمی را ارائه دادند، قدردانی کرد و با اشاره به اینکه در مجامع زیادی شرکت داشته‌ است، مجمع هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان را از مجامع بسیار منظم دانست که تمام اصول کار در آن رعایت شده و بر اساس برنامه پیش رفته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران همچنین از مجمع عمومی هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان به‌عنوان یک مجمع عالی نام برد و هیأت همگانی استان را از هیأت‌های برتر کشور توصیف و از تلاش همه فعالان این بخش قدردانی کرد.

خلیلی ضمن اشاره به مشکلات کم‌تحرکی، اضافه وزن و چاقی که امروز تهدیدی جدی است، اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان در جهت رشد و توسعه ورزش همگانی و تلاش فدراسیون برای ایجاد راهبردها و برنامه‌های توسعه ورزش همگانی در میان تمام اقشار جامعه و در تمام سطوح کشور را برای حاضران تشریح کرد.

وی خواستار توجه جدی همه دستگاه‌ها و نهادها به بحث ورزش همگانی شد و امر ورزش را یک امر فرابخشی دانست.

در مجمع عمومی سالانه هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان، گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ هیأت استان و گزارش عملکرد مالی ۱۴۰۱ هیأت استان ارائه و برنامه عملیاتی و تقویم سال ۱۴۰۲ هیأت استان، تعیین بازرس قانونی هیأت به پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان استان و تعیین 2 نفر هیأت رئیسه همگانی استان در دستور کار قرار داشت که پس از رأی‌گیری مخفی، با اکثریت آرا به تصویب اعضای مجمع رسید.

در این مجمع، از همسر شهید مدافع حرم، شهید محمدحسین حمزه که از ورزشکاران رزمی استان نیز بود، توسط اعضای مجمع و رئیس بسیج ورزشکاران استان سمنان تجلیل شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536903

مهمترین اخبار ایران و جهان: