نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 17:21

پیکر آرمیتا؛ اینترنشنال را علیه اینترنشنال قرار داد+فیلم

اینترنشنال هفته گذشته اعلام کرد نیروهای امنیتی به طور مخفیانه سعی در انتقال اجباری پیکر آرمیتا گرواند به کرمانشاه را دارند، اما پس از خاکسپاری وی در بهشت زهرا به نکاتی خلاف خبر اولیه خود اذعان کرد.

فارس پلاس؛ روایت روز - شبکه اینترنشنال که تلاش بسیار زیادی به خرج داد تا با دستاویز قرار دادن ماجرای «آرمیتا گراوند» فضای جامعه ایران را ملتهب کند، شایعات ضد و نقیضی را در این چند روز مطرح کرده است.

یکی از ادعاهای جدید و قابل تامل این شبکه در زمان بستری شدن آرمیتا گراوند در بیمارستان به خصوص از هفته گذشته، درباره انتقال پیکر این دختر نوجوان بود، اینترنشنال هفته گذشته در برنامه خبری‌اش گفت: «نیروهای امنیتی در تلاشند که آرمیتا گراوند را از تهران خارج‌ کنند و بی سر و صدا به کرمانشاه که محل زادگاه پدری وی است، منتقل کنند.»


این رسانه با آب و تاب خبری بسیار و در چندین مورد این خبر را منتشر کرده و مدعی بود که از یک منبع مطلع این خبر را کسب کرده است. این در شرایطی است که هیچ یک از منابع خبری در ایران و حتی شبکه‌های غیر رسمی و اجتماعی نیز حتی اشاره ای به چنین موضوعی نکردند.
 


به نظر می‌رسد این شبکه ضدانقلاب سعی داشته با ایجاد شایعات مختلف و امنیتی کردن ماجرای آرمیتا گراوند پروژه آشوب سازی را کلید بزند. این ادعای کذب درحالی چندین بار و با تکیه بر اختصاصی بودن و دسترسی به منبع مطلع از سوی ایران اینترنشنال منتشر شد که بعد از اعلام فوت آرمیتا گراوند در روز شنبه بلافاصله مشخص شد که محل دفن وی تهران و آرامستان بهشت زهرا است.
 


جالب اینجاست که با تشییع پیکر و خاکسپاری آرمیتا گراوند در بهشت زهرا تهران، بلافاصله این رسانه در چرخش ۱۸۰ درجه‌ای بدون هیچ گونه اشاره و تصحیح خبر گذشته خود مبنی بر فشار امنیتی برای انتقال مخفیانه پیکر به شهر کرمانشاه، اعلام کرد که نیروهای امنیتی نسبت به انتقال پیکر آرمیتا گراوند به زادگاه پدرش که خواسته خانواده اوست، ممانعت می‌کنند.
 


در سال گذشته نیز، رسانه‌های فارسی زبان به دروغ درباره ضربه خوردن به مهسا امینی توسط نیروهای پلیس، با ده‌ها تن از کارشناسان سیاسی و غیر سیاسی گفتگو کردند ولی بعد از یکسال، همان کارشناسان اعلام کردند که درباره ضربه خوردن به سر مهسا امینی دروغ گفته اند، حتی بعضی از کارشناسان این رسانه ها اعتراف کردند که در طول یکسال گذشته، بسیاری از اخبار و ادعاها در پروژه "زن زندگی آزادی، دروغ" و خبر سازی بوده است.

حسین باستانی کارشناس BBC فارسی درباره دروغگویی‌های سال گذشته می‌گوید: اگر نگوییم همه اخبار، می‌توانیم بگوییم بیشتر اخبار مربوط به تمرد نظامیان در جنبش پارسال ساختگی بود.

 

 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555603

مهمترین اخبار ایران و جهان: