نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 17:18

بودجه‌ای از کنگاور صرف راه‌اندازی «مجتمع اشتغال معتادان بهبودیافته» نشده است

استاندار کرمانشاه گفت: در انجام وظایف به حواشی زائد توجه نکنیم؛ بودجه عمرانی کنگاور صرف راه‌اندازی مجتمع اشتغال معتادان بهبودیافته نشده، هر آنچه که در این مجتمع اتفاق افتاده از منابع ملی و بیرون استان تأمین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در نشست هم‌اندیشی معتمدان شهرستان کنگاور که با حضور  استاندار کرمانشاه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شندیدن دغدغه‌ها از بزرگان، معتمدین و منتفذین به این دلیل است که این بزرگان چون در این اقیلم زندگی می‌کنند و مورد اعتماد مردم هستند؛ تحلیل دقیق‌تری از مشکلات دارند.

وی صحبت‌های خود را با مطرح کردن چند درخواست از بزرگان و معتمدان شهرستان کنگاور ادامه داد و گفت: اگر بخواهیم اتفاقات خوبی در سطح شهرستان بیفتد قسمتی وظیفه بنده و همکاران است و قستمی هم باید با هماهنگی یکدیگر به نتیجه برسد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دغدغه بزرگان این جلسه تقویت اشتغالزایی در شهرستان کنگاور بود که برای تحقق این مهم همکاران با تمام توان تلاش خود را می‌کنند، اما دعوت منتفذین از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان حتما تاثیرگذار است؛ شرایط را باید برای سرمایه‌گذار فراهم کرد.

*سد کبوترلانه کنگاور به زودی آبگیری می‌شود

وی ساختن استان کرمانشاه را نیازمند تلاش جدی همراه با صبر دانست و گفت: اخیرا توافقاتی با وزارت نیرو در راستای سد کبوترلانه شهرستان کنگاور صورت گرفته تا ان‌شاءالله بزودی آبگیری شود و یکی از پروژه‌های آماده افتتاح در سفر دوم در هیأت دولت به استان کرمانشاه باشد.

صحرایی گریزی به مجتمع اشتغال معتادان بهبودیافته کنگاور داشت و افزود: در انجام وظایف به حواشی زائد توجه نکنیم، کاری که در اردوگاه صیانت از معتادان متجاهر اتفاق می‌افتد با سنجیده شدن تمام جوانب، یک کار خیر است تا فرزندانی از این استان که دچار آسیب شده‌اند به زندگی و اجتماع برگردند.

وی با بیان اینکه این مجتمع به‌زودی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: معتادان بعد از سم‌زدایی و مراحل درمان با بهبودی در راستای توانمند‌سازی و کسب مهارت به این اردوگاه انتقال داده می‌شوند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: بودجه عمرانی کنگاور صرف این کار نشده است، هر آنچه که در این مجتمع اتفاق افتاده از منابع ملی و بیرون استان (منابع ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر) تأمین شده است.

وی اضافه کرد: با توافقاتی که از وزارت تعاون، کار رفاه و اجتماعی اخذ شده حداقل ۱۰ کارگاه (کشاورزی، باغداری زنبورداری، مرغداری،کارگاه چوب، جوش آهن، فلزات و غیره) برای مهارت‌افزایی آسیب‌دیدگان در این اردوگاه برپا خواهد شد تا توانمند شوند.

صحرایی ادامه داد: با بانک‌های عامل مذاکره شده و توافقاتی هم صورت گرفته تا کسانی که با کسب گواهی مهارت از این مجتمع خارج می‌شوند، وام اشتغال تخصیص یابد تا سالم و توانمند و با کسب و کار و درآمد به اجتماع برگردند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589703

مهمترین اخبار ایران و جهان: