نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 23:22

افشای صدها مورد سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک سوئیس

تحقیقات دانشگاه زوریخ نشان داد که صد‌ها مورد سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک سوئیس صورت گرفته و 74 درصد قربانیان کودک بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تحقیقات  «دانشگاه زوریخ»  نشان داد که هزاران مورد آزار جنسی در کلیسای کاتولیک سوئیس رخ داده است.

خبرگزاری «آناتولی» روز سه شنبه گزارش کرد که این تحقیقات یک ساله، ۹۲۱ قربانی را از سال ۱۹۵۰ به این سو شناسایی کرد. این تحقیقات نشان داد که بیشتر موارد تعرض جنسی یا گزارش نشده یا اسناد حاوی اطلاعات از بین رفته است.

محققان دریافتند که مقامات کلیسای کاتولیک سوئیس اکثر موارد سوء استفاده جنسی را تا دهه ۲۰۰۰ نادیده گرفته یا پنهان کردند.

بر اساس یافته‌های اولیه، ۷۴ درصد قربانیان کودک بودند. این مطالعه نشان داد که بیش از نیمی از قربانیان مرد و حدود ۴۰ درصد زن بودند. «رناتا استگر» از مقامات کلیسای سوئیس در  نشست مطبوعاتی گفت:«این موضوع مدت‌هاست که ما را به خود مشغول کرده و مضطرب و شرمنده شده‌ایم.»

وی گفت که این روز مهمی برای کلیسای کاتولیک در سوئیس است. یکی از مقامات ارشد کلیسای فرانسه نیز اخیرا گفت که ۱۱ اسقف سابق فرانسوی، از جمله اسقف سابق شهر «بوردو» متهم به آزار جنسی در طول دوره کاری خود شده‌اند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌هد  که ۲۱۶۰۰۰ کودک زیر سن قانونی طی ۷ دهه گذشته توسط اسقف‌ها و کشیش‌ها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند، این رقم با احتساب دعاوی علیه اعضای غیر روحانی کلیسا، مانند معلمان مدارس کاتولیک، به ۳۳۰۰۰۰ می‌رسد.

این در حالی است که چندی قبل  پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان با تحقیق درباره اتهامات جنسی علیه مقامات کلیساهای کانادا از جمله یک اسقف ارشد مخالفت کرد. دفتر پاپ در واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی رایزنی‌های مربوطه، پاپ فرانسیس اعلام کرد شواهد کافی برای انجام تحقیقات درباره تعرض جنسی اسقف [مارک] اولت وجود ندارد»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497291

مهمترین اخبار ایران و جهان: