نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 21:47

بهره‌برداری از 3 طرح کشاورزی در شهرستان خانمیرزا

مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا گفت: هم‌زمان با آخرین روز هفته دولت 3 طرح کشاورزی شامل یک واحد گلخانه و 2 طرح آبیاری بارانی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، مهدی عالی گفت: هم‌زمان با آخرین روز هفته دولت سه طرح کشاورزی شامل یک واحد گلخانه و ۲ طرح آبیاری بارانی در شهرستان خانمیرزا به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا ادامه داد: واحد گلخانه به مساحت ۲ هکتار زمینه  اشتغال ۲۲ نفر را فراهم کرده است و این طرح  واقع در اراضی مرادان از توابع این شهرستان خانمیرزا قرار دارد.

وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۹۵ میلیارد ریال ساخته شده که از این میزان ۱۵۵میلیارد ریال تسهیلات بانکی و  ۴۰ میلیارد ریال آورده متقاضی بوده است . 

عالی اضافه کرد: احداث گلخانه اقدامی مناسب جهت افزایش تولید، صادرات، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی است و کشت‌های گلخانه‌ای بهره‌وری آب را تا ۱۰ برابر، میزان تولید را  ۱۰ تا ۱۲ برابر و میزان درآمد کشاورزان را ۲۰ تا ۳۰ برابر افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲ طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی خانمیرزا بیان کرد: این طرح‌ها در سطح ۲۰ هکتار از اراضی روستای ده‌صحرا  با اعتبار دولتی‌ ۶ هزار و ۸۴۰ میلیون ریال و با اشتغال‌زایی ۲۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا گفت: از زمان تشکیل مدیریت جهاد کشاورزی در این شهرستان تا کنون ۵۵۰ هکتار آبیاری بارانی در منطقه انجام شده و ۶۵۰ هکتار هم در شرف تشکیل پرونده و استعلام‌های لازم است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479403

مهمترین اخبار ایران و جهان: