نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 12:26

از حضور جدی احزاب در انتخابات استقبال می‌کنیم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از حضور جدی احزاب استقبال می‌کنیم و امیدواریم با دست پر وارد عرصه انتخابات شوند.

بیه گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی شاهچراغی با بیان اینکه فعالیت احزاب را محدود به انتخابات نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم حداکثر زمینه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در عرصه انتخابات فراهم شود و در شرایطی که دو انتخابات مهم و حساس را پیش روی داریم، انتظار می‌رود احزاب به صحنه بیایند و نقش آفرینی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: همه کنشگران اعم از دستگاها، نهادها، احزاب و رسانه‌ها می‌بایست از منظر منافع ملی و اولویت دادن به مشارکت فعال، به انتخابات ورود کنند.

وی همچنین برحفظ حریم انتخابات، صیانت از آرای مردم و چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات تاکید کرد و گفت: امنیت و سلامت انتخابات به مجریان انتخابات بر می‌گردد و امانتی در دست ما است و وزارت کشور در اجرای ماموریت محوله مصمم است و تمامی فرآیندهای انتخابات متناسب با قانون و تقویم انتخابات اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره الزامات حفظ و صیانت آرای مردم گفت: سلامت انتخابات قطعی است و البته برای بالابردن استانداردهای برگزاری انتخابات حد و مرز نمی‌شناسیم و تمامی تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات پرشور به کار خواهیم گرفت و در این مسیر حفظ حریم انتخابات وظیفه ماست.

آقای شاهچراغی افزود: قطعاً تلاش خواهیم کرد با پاسداری و صیانت از آراء مردم جلوی هرگونه مصادیق سوء استفاده‌های تبلیغاتی و یا دور زدن قانون گرفته شود.

به گفته معاون سیاسی وزیر کشور، نکته مهمتر، اما رعایت قوانین و مقررات و قواعد حضور در عرصه انتخابات از سوی نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنان است که این امر هم به آموزش نیاز دارد و هم به نظارت دائم.

شاهچراغی همجنین با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای متعهد وظیفه دعوت همگانی برای شرکت در انتخابات و آگاهی بخشی عمومی نسبت به شاخصه‌های انتخاب اصلح با رعایت انصاف و عدالت را بر عهده دارد افزود: تحقق مشارکت عمومی در انتخابات نیاز به همراهی رسانه‌های کشور دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برگزاری انتخابات حداکثری هم گفت: انتخابات فرصتی طلایی برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن است و در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، این نمایش همبستگی ملی می‌تواند در سرعت بخشیدن به مسیر پیشرفت و آبادانی کشور کمک بسزایی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474891

مهمترین اخبار ایران و جهان: