نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 10:02

تشدید برخوردها با متخلفان حوزه پسماند در قرچک

قرچک- سرپرست اداره محیط زیست قرچک از تشدید برخوردها با متخلفان حوزه پسماند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر رضا شایسته صبح شنبه در حاشیه دومین جلسه کارگروه پسماند در قرچک گفت: این جلسه به درخواست این اداره و با دستورکار بررسی مشکلات زیست محیطی شهرستان از قبیل انواع پسماندها، ارائه گزارش اعضای کارگروه در خصوص اجرایی شدن مصوبات کارگروه قبل و بررسی عملکرد ارگان‌های مربوطه برگزار و جهت بهبود مدیریت آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قرچک اضافه کرد: اجرای گشت توسط عوامل شهرداری به منظور جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی، پسماند سوزی و…، بررسی وضعیت شیرابه و همچنین نحوه مدیریت و انتقال پسماندها در مرکز موقت بارگیری پسماند شهرستان در این کارگروه مطرح و بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد متولیان امر در راستای ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماندها با تخلیه کنندگان پسماندها و نخاله‌های ساختمانی در حرایم و محدوده شهرها و روستاها و همچنین برخورد قانونی با مراکز غیر مجاز جمع آوری و تفکیک زباله و ضایعات به عمل آورند.

شایسته افزود: اجرای تبلیغات محیطی توسط شهرداری در سطح شهرستان به منظور ممنوعیت تخلیه نخاله‌های ساختمانی و تبعات قانونی آن از دیگر مصوبات دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بوده که پیگیری لازم در خصوص اجرای آن از سوی محیط زیست انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1468791

مهمترین اخبار ایران و جهان: