نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 11:23

همکاری دوجانبه محور دیدار مقامات قرقیزستان و بلاروس

در دیدار معاونان نخست وزیران قرقیزستان و بلاروس در «مینسک» همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف بین دو کشور بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «باکیت توروبایف» معاون نخست وزیر قرقیزستان به عنوان بخشی از یک سفر کاری به بلاروس دیداری دوجانبه با «آناتولی سیواک» معاون نخست وزیر این کشور داشت که طی آن طرفین در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

توروبایف خاطرنشان کرد که طرفین برای ایجاد روابط بین دولتی هم از طریق همکاری دوجانبه و هم از طریق تعامل یکپارچه کار قابل توجهی انجام می‌دهند. قرار گرفتن در فضای واحد ادغام اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین تعامل قرقیزستان و بلاروس در فضای مشترک المنافع کشورهای مستقل مبنای محکمی برای تحقق کامل پتانسیل کامل همکاری‌های دوجانبه است.

وی خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور هر سال در حال افزایش است. بر اساس نتایج سال گذشته، حجم مبادلات متقابل به بیش از 110 میلیون دلار و در نیمه نخست سال جاری به حدود 45 میلیون دلار رسیده است. این ارقام حاکی از امکان دستیابی به نرخ‌های بالاتر است.

سیواک به نوبه خود خاطرنشان کرد که قرقیزستان یک دوست آزمایش شده در زمان است و آمادگی طرف بلاروسی را برای تشدید بیشتر همکاری‌های دوجانبه اعلام کرد.

درپایان این دیدار، طرفین توافق کردند که کارگروه‌هایی را زیر نظر کمیسیون بین‌دولتی صنعت و همچنین حمل‌ونقل و لجستیک به منظور اجرای پروژه‌های زیرساختی و همکاری مشترک و همچنین تقویت همکاری‌های اقتصادی سودمند متقابل در این زمینه‌ها تشکیل دهند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465891

مهمترین اخبار ایران و جهان: