نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 11:55

استان سمنان ۳ پردیس تخصصی علم و فناوری دارد

شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: در سراسر کشور ۳۵ پردیس تخصصی وجود دارد که سه مورد از آنها سهم پارک علم و فناوری استان است و این نشان از ظرفیت‌های خوب فناوری استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نظری در حاشیه بازدید وزیر کشور از مجموعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان مرکز شاهرود همزمان با صبح پنجشنبه بیان کرد: سمنان در زمره استان‌های پیشرو در زمینه شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه در کل کشورمان ۳۵ پردیس تخصصی پارک علم و فناوری وجود دارد، افزود: در استان سمنان به تنهایی سه پردیس تخصصی ایجاد شده و در بخش‌های مختلف شامل کشاورزی، پزشکی، آی تی و … ارائه خدمات خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از ظرفیت‌های درخشان این استان در بخش دانش بنیان‌ها و تولیدات فناور سخن گفت و بیان داشت: پردیس‌های سلامت، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال در استان سمنان سه پردیس تخصصی سرآمد در کشورمان محسوب می‌شوند.

نظری گفت: تنها در استان سمنان ۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان در زمینه هوش مصنوعی، های تک و تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند که نشان از داشته‌ها و ظرفیت‌های خوب علمی در این حوزه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان ۴۹۰ شرکت فناور مشغول به فعالیت هستند، گفت: تعداد واحدهای دانش بنیان نیز با جهش خوبی که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم به ۱۱۰ مورد افزایش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478491

مهمترین اخبار ایران و جهان: