نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:24

پذیرایی روزانه ۵ هزار نفر در موکب علی بن باقر (ع) کاشان

کاشان - مدیر موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان گفت: در این موکب روزانه از پنج هزار نفر پذیرایی می‌شود.

محمدرضا حقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حماسه عظیم راهپیمایی اربعین و حضور پرشور و گسترده مردم ایران به خصوص همشهریان کاشانی در این رخداد جهانی اظهار داشت: موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان جز اولین مواکبی بود که در شهرستان کاشان با همت جمعی از جوانان و خیرین این شهرستان شکل گرفت و از همان روزهای ابتدایی تأسیس به صورت مداوم هر سال در ایام اربعین حسینی به زوار و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه این موکب سال ۱۳۹۳ مجوز دریافت و از سال ۱۳۹۴ شروع به پذیرایی از زوار اباعبدالله کرد، ابراز داشت: امسال هم طبق سالهای پیش موکب حضرت علی بن باقر (ع) به زائران اربعین حسینی در شهر کربلا خدمات می‌دهد.

مدیر موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان با بیان اینکه خدمات این موکب منحصر به همشهریان کاشانی نیست، تصریح کرد: قدم زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) از هر جای دنیا برای ما مبارک است و از همه این عزیزان پذیرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان امسال این موکب با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در زمینی به متراژ بیش از هفت هزار متر مربع برپا شده است، گفت: در اربعین حسینی امسال این موکب در شهر مقدس کربلا و در شارع شهدا از زوار عزیز پذیرایی می‌کند.

حقی تاکید کرد: علاوه بر پذیرایی در سه وعده غذایی و اسکان این موکب خدمات دیگری همانند چایخانه، خیاطی، دندان پزشکی، خشک شویی، خدمات درمانی و پزشکی و همچنین انواع برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از جوانان و ارادتمندان به خاندان آل الله امسال به عنوان خادم در این موکب انجام وظیفه می‌کنند، افزود: در این میان بیش از ۴۰ نفر از پرسنل زحمت کش کادر درمانی شامل پزشک، دندانپزشک و پرستار به صورت کاملاً داوطلبانه انواع خدمات پزشکی و پیراپزشکی را به زوار عزیز ارائه می‌دهند.

مدیر موکب حضرت علی بن باقر (ع) کاشان با اشاره به راه اندازی درمانگاه موکب افزود: علاوه بر خدمات پزشکی و پیراپزشکی، داروهای مورد نیاز زائران هم از محل داروخانه درمانگاه به صورت کاملاً رایگان در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر و بی بدیل خیرین در تجهیز و راه اندازی این موکب تاکید کرد: ضمن تشکر از همه مردم عزیز و همشهریان عزیز کاشانی و هموطنان ایرانی امیدواریم این خدمات ناچیز مورد رضای حق تعالی و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476647

مهمترین اخبار ایران و جهان: