نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 15:44

خدمات خوبی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است

امام جمعه یاسوج گفت: خدمات خوبی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (14 مهر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند «بسیار انسان‌هایی که خداوند به آنها نعمت بخشیده اما همین نعمت‌ها باعث گمراهی آنها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه گاهی اوقات انسان در سختی‌ها هدایت می‌شود، گفت: اینکه اگر انسان احساس کند نعمت‌ها، برکات، رفاه و آسایش باعث می‌شود که یک جامعه‌ای در مسیر معنویت، اخلاق و عدالت حرکت کند، همچنین چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد منحرف در ناز و نعمت زندگی می‌کنند و پیامبران الهی که آمدند و مردم را به معنویت، اخلاق، عدالت و خداپرستی توصیه کردند و نخستین افرادی که به جبهه انبیا ملحق می‌شدند و از آنها پیروی می‌کردند، طبقه مستمند، فقیر و پابرهنگان بودند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه وقتی رفاه و آسایش بالا می‌رود بسیاری نمی‌توانند خود را حفظ کنند، افزود: انسان‌هایی که در شرایط سخت و دشوار زندگی می‌کنند، در مسیر حق قرار می‌گیرند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه برخی به جای اینکه به طرف خدا بروند به طرف نعمت‌های خدا در حرکت هستند، بیان کرد: مستی، نعمت، قدرت، رفاه و آسایش زندگی دنیایی باعث بیهوشی، بی‌خردی و بی‌عقلی برخی می‌شود تا حقیقت را نتوانند به درستی درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد ساعت‌ها در نشست‌های لهو و لعب حضور دارند ولی حاضر نیستند ۱۰ دقیقه برای نماز و واجبات زمان صرف کنند که این ناشی از غفلت و خواب انسان است.

حسینی با اشاره به اینکه مرگ آغازی برای زندگی انسان و دنیا ایستگاه پایانی زندگی نیست، افزود: خداوند خالق و مالک عالم بوده و همه به سوی پروردگار باز می‌گردند.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: ما برای همه امورات دنیا تلاش می‌کنیم ولی برای زندگی جاودانه و ابدی فعالیتی انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بهشت نعمت پایدار خداوند است و هیچ گاه از بین نمی‌رود، گفت: انسان باید به یاد قبر، برزخ و آخرت باشد، زیرا راه فراری از مرگ وجود ندارد.

 حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: باید راه سعادت را بدانیم و شکرگزار باشیم که در مسیر خدا، اسلام و قرآن قرار داریم.

خطیب نماز جمعه یاسوج در بخش دیگری از خطبه‌ها از تلاش دامپزشکی استان تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: دام و کشاورزی در زمینه تولید و اشتغال یک فرصت و ظرفیت محسوب می‌شود، به ویژه در استان ما که در گذشته و بخشی نیز امروز به کار دامداری مشغول هستند.

وی بیان کرد: سلامت محصولات دامداری و کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که وقتی مردم در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند، دام و محصولات آنها محفوظ باشد و از بین نرود.

 حسینی روز روستا و عشایر را یادآور شد و بیان کرد: این اقشار زحمتکش و تولید کننده هستند، ولی زندگی شهرنشینی مصرف گرایی است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی، دامی، کار و تلاش مربوط به قشر روستایی و عشایری بوده و باید مسیرهای کار و تلاش برای آنها باز باشد.

وی ادامه داد: به برکت نظام و انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌شود و زندگی عشایری و روستایی نیز مملو از آسایش و آرامش است. 

 حسینی افزود: تنوع در زندگی، شغل و فعالیت در مناطق روستایی و عشایری وجود داشته، ولی مناطق شهری آرامش خاصی نداشته و مصرف‌گرا هستند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: روستاییان و عشایر ضمن توجه به مسئله دامداری و کشاورزی، بستر کار و تلاش را برای خود در این مناطق فراهم می‌کنند.

وی گفت: حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت عشایری در استان داریم که خدمات خوبی به آنها ارائه شده و آنها در زمینه صنایع دستی و تولیدات لبنی و همچنین در زمینه جمع آوری گیاهان دارویی فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند.

حسینی روز جهانی کودک را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: باید فرزندان را به درستی تربیت کرد، زیرا تربیت از سنین کودکی آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: خانواده ها باید تربیت دینی و اسلامی را در دستور کار داشته باشند و رعایت مسائل شرعی را به فرزندان آموزش دهند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به روز کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: سیل، زلزله و آتش سوزی در بسیاری از مناطق خسارات جانی و مالی ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی اصولی، از این حوادث جلوگیری کرد.

حسینی ساخت و ساز مهندسی و اصولی سازه‌ها برای کاهش زلزله را یک ضرورت دانست و ادامه داد: سیل، زلزله و آتش سوزی زندگی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد و اگر مردم رعایت کنند، زمین برای آنها بهشت می‌شود.

امام جمعه یاسوج به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر کشورهای اسلامی و مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند، دشمنان مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که نسبت به آنها قلدری داشته و ثروت آنها را به یغما ببرند نمی توانند کاری انجام دهند.

وی در فراز پایانی خطبه ها هفته نیروی انتظامی را به فرزندان انقلاب، اسلام و مردم تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529447

مهمترین اخبار ایران و جهان: