نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 13:40

اهدای اعضای بدن نوجوان مرگ مغزی به 5 بیمار حیات دوباره بخشید

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: اهدای اعضای بدن امیرعلی امیدی ارجنکی که دچار مرگ مغزی شده بود، به پنج بیمار نیازمند پیوند، زندگی دوباره بخشید.

 مریم خلیفه سلطانی مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مرحوم امیرعلی امیدی ارجنکی چهارده ساله که بر اثر تصادف و خونریزی مغزی در بیمارستان دکتر علی شریعتی اصفهان بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، پس از اخذ رضایت از خانواده ایثارگر و انسان دوستش و بعد از انجام مراحل مربوط به تائید مرگ مغزی، به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل و صبح روز پنجشنبه شانزدهم شهریور ماه در اتاق عمل الکتیو این مرکز تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت.

وی افزود: دو کلیه اهدایی متوفی در بیمارستان الزهرا(س) به ۲ بیمار با مشکل کلیوی پیوند شد و قلب وی هم در بیمارستان شهید چمران، به بیماری با عارضه قلبی اهدا و پیوند شد.

خلیفه‌سلطانی ادامه داد: کبد و لوزالمعده (پانکراس) نوجوان مرحوم نیز برای پیوند به دو بیمار به بیمارستان شهید نمازی شیراز منتقل شد.

به گزارش فارس، مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی بوده و تداوم زندگی کوتاه‌مدت بیمار نیز وابسته به دستگاه است و در صورت جدا شدن از دستگاه بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491191

مهمترین اخبار ایران و جهان: