نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 17:33

امام جمعه بندرعباس: اگر ولی فقیه نباشد غرق در طاغوت خواهیم شد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در راس هرم حکومت اسلامی امروز یک فقیه و دانشمند اسلام شناس و عادل است که یک نعمت بسیار بزرگی است که باید از آن حفاظت کنیم چرا که اگر ولی فقیه نباشد، غرق در طاغوت خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در مجلس ختم شیخ مهدی اسماعیل نیا فرزند امام جمعه شهرستان بندرلنگه در حسینیه حداد این شهر، ضمن تسلیت به ایشان اظهار داشت: علما در هر مکتبی یک جایگاه رفیعی دارند ولی در هیچ آئینی به مانند اسلام فرزانگان و دانشمندان چنین جایگاهی ندارند و نقش منزلت آنها در جامعه بالاست.

وی افزود: نقش علما و دانشمندان در طول تاریخ بشر مورد عنایت بوده است چرا که علم در اسلام ارزش بسیار والایی دارد و این علم ابزار و وسیله بندگی است تا انسان از طریق علم و دانش به خدا برسد.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: دین دستور العمل زندگی انسانها است و اسلام یک دین جامع و یک منظومه معرفتی گسترده است.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: علما و دانشمندان دین باید در مسیر اجرای قوانین دین تلاش کنند و این وظیفه حکومت دینی است و نظام ولایت فقیه مبتنی بر همین حقیقت است.

وی گفت: امروز یکی از افتخارات جامعه  اسلامی ما این است که یک عالم فرزانه، مدیر، مدبر و شجاع مسئولیت اجرای قوانین اسلامی را بعهده دارد.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان داشت: علم و دانش بسیار ارزشمند است و از دریچه علم نقش دانشمندان در اجرای فریضه اسلام نقش بی بدیل است و اگر ولی فقیه نباشد غرق در طاغوت خواهیم شد.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: در راس هرم حکومت اسلامی امروز یک فقیه و دانشمند اسلام شناس و عادل است که یک نعمت بسیار بزرگی است که باید از آن حفاظت کنیم.

وی تاکید کرد: دشمنان ما بیکار نمی نشینند و کارشان دشمنی است و ما باید بصیر باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان با تسلیت به امام جمعه شهرستان بندرلنگه به مناسبت درگذشت فرزندشان، یادآور شد: مصیبت درگذشت این طلبه مجاهد نه تنها برای خود ایشان، برای ما و مردم بندرلنگه نیز بوده است و آن مرحوم فرزند همه ما و در دل همه ما بوده و همه ما او را از دست دادیم و خداوند وقتی یک عزیری را از دست دادیم جایگزین بهتری را خواهد داد اگر صبر در مصیبت داشته باشیم با خدا معامله کردیم و همه چیز ما برای خداست و اگر با خدا باشیم همه مصیبت ها آسان می شود.

شیخ مهدی اسماعیل نیا هفته گذشته و در جریان یک تصادف جاده ای در منطقه گچین شهرستان بندرعباس دعوت حق را لبیک گفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077332

مهمترین اخبار ایران و جهان: