نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 12:52

رشد ۱۱۶ درصدی حمل بین المللی در راه آهن جنوب شرق

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۷۳۸ هزار و ۲۴۳ تن کالا در راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به ۷۱۴ هزار و ۲۸۰ تن پارسال رشد 3.3 درصدی داشته است.

مجید ارجونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۰ ماهه امسال ۷۳۸ هزار و ۲۴۳ تن کالا در راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به ۷۱۴ هزار و ۲۸۰ تن پارسال رشد ۳/۳ درصدی داشته است، در مجموع حمل بار حوزه بین الملل راه آهن جنوب شرق نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۶ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق در خصوص تخلیه و بارگیری کالا اظهار داشت: در این بازه زمانی ۶۱۴ هزار و ۵۷۵ تن کالا در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به ۵۸۶ هزار و ۱۹۹ تن مدت مشابه پارسال رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت ۱۲۳ هزار و ۶۶۸ تن کالا در این منطقه به مقاصد مختلف بارگیری شده است.

وی ادامه داد: در مدت ۱۰ ماهه امسال ۲۷ هزار و ۶۸۴ تن کالا از طریق ناوگان راه آهن جنوبشرق ترانزیت شده که نسبت به ۱۹ هزار و ۳۶۳ تن مدت مشابه پارسال رشد ۴۳ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست اداره راه آهن جنوب شرق یادآور شد: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۲۴ تن کالا از پاکستان واردات ریلی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۷ درصدی داشته است.

ارجونی بیان کرد: گوگرد و کمک های بشتر دوستانه به سیل زدگان پاکستان عمده کالای ترانزیتی این خط ریلی به مقصد پاکستان به شمار می رود.

وی گفت: سیمان، گوگرد، قیر، خرما و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی به کویته پاکستان و برنج عمده کالای وارداتی از پاکستان محسوب می شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024576

مهمترین اخبار ایران و جهان: